Ny tråd Svara på tråd  [ 5079 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89 ... 508  Nästa
Dagsform 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
sugmundfreud3 skrev:
Källaren ska grävas först, 50 ska bort under de gröna markeringarna. Sedan gjutas nytt golv. Bara två rum av fyra är utgrävda :? . Det var svårare än jag trodde att ragga arbetskraft till detta.
Aha, gräva och gjuta som är så uppfriskande. Men det blir ju träning på köpet då. :lol: För mig att jag läst en artikel med en hel del tips om hur man "lurar" vänner och bekanta att hjälpa en, ska se om jag kommer ihåg vart bara. Står bl.a iaf att man ska räkna med hel eller halvdagar och bjuda på gott käk osv. så att de kommer tillbaka nästa dag.

Citera:
]Tidsoptimisten i mig tänker ungefär samma, att man kanske hinner både källare och att isolera väggar samt byta fönster på nedre plan... Dock vet jag inte vad man ska ha för uppvärmning. Har köpt elkabel och elskåp iaf så man kan koppla in elektricitet snart.
Har du skog så blir det ju skitbilligt med vedpanna.

Känner du nån elektriker? Jag tror inte att man får installera elektronik utan utbildning, som tur är.

8 augusti 2011, 13:33
Medlem
Ska städa. Började igår så lika bra att fortsätta. :?

8 augusti 2011, 13:58
Medlem
Timeless skrev:
sugmundfreud3 skrev:
Källaren ska grävas först, 50 ska bort under de gröna markeringarna. Sedan gjutas nytt golv. Bara två rum av fyra är utgrävda :? . Det var svårare än jag trodde att ragga arbetskraft till detta.
Aha, gräva och gjuta som är så uppfriskande. Men det blir ju träning på köpet då. :lol:
Mm alla säger det. De säger att jag kommer bli smal och fit av att gräva. De förstår inte vad det innebär att ha reumatism och obefintliga lungor. Jag gräver så mycket jag orkar, men det ser löjligt ut, typ som om en barbiedocka grävt med sin lilla dockspade. Har grävt en ruta på en halv kvadratmeter, 50 cm djup - tog mig en månad :? .

Timeless skrev:
För mig att jag läst en artikel med en hel del tips om hur man "lurar" vänner och bekanta att hjälpa en, ska se om jag kommer ihåg vart bara. Står bl.a iaf att man ska räkna med hel eller halvdagar och bjuda på gott käk osv. så att de kommer tillbaka nästa dag.

Har tyvärr inga egna vänner eller bekanta. Har redan använt brorsans. De ha fått pengar, mat, öl etc. Men jobbet, folk gillar det inte helt enkelt, för tungt och trist.

Timeless skrev:
Har du skog så blir det ju skitbilligt med vedpanna.
Inte så supermycket träd, det som är nerhugget hittills har brorsan fått.

Timeless skrev:
Känner du nån elektriker? Jag tror inte att man får installera elektronik utan utbildning, som tur är.

Brorsan är duktig. Man får dra mycket själv, det är bara vissa delar man måste ta dit nån gubbe till.

Dagsform: Vet inte om jag lever, värk i hela kroppen. Tror min ena fot håller på att förstelnas helt. Knogarna är som vattenballonger.

9 augusti 2011, 01:00
Medlem
sugmundfreud3 skrev:
]Mm alla säger det. De säger att jag kommer bli smal och fit av att gräva. De förstår inte vad det innebär att ha reumatism och obefintliga lungor. Jag gräver så mycket jag orkar, men det ser löjligt ut, typ som om en barbiedocka grävt med sin lilla dockspade. Har grävt en ruta på en halv kvadratmeter, 50 cm djup - tog mig en månad :? .
50kg grus cirka? Nej, det var inte mycket.

Citera:
Har tyvärr inga egna vänner eller bekanta. Har redan använt brorsans. De ha fått pengar, mat, öl etc. Men jobbet, folk gillar det inte helt enkelt, för tungt och trist.
Spetsa ölen med beroendeframkallande mediciner då. :?

Citera:
Inte så supermycket träd, det som är nerhugget hittills har brorsan fått.
Ok, iofs är väl ved billigt ändå. Däremot kan det bli skitdyrt att värma upp hus med elektricitet.

Citera:
Brorsan är duktig. Man får dra mycket själv, det är bara vissa delar man måste ta dit nån gubbe till.
Jo, men det lönar sig att veta vilka dessa är och det andra ska vara säkert också. Om man är oaktsam så kan man få problem med försäkringen senare när något händer. Om inte den förhöjda risken att råka ut för en elektrisk olycka är skäl nog.

Farsans grannar är lite speciella. De har ett gammalt hus och en nyare variant av gräsklippare. Hon kom med en t-shirt som hade ett svart hål och jag frågade varför. Visade sig att de kopplat klipparen till ett ojordat uttag så fick hon en stöt när hon satt i köket. Jävla tur för henne att inte spisen var bredvid.

Sen gick jag runt och kollade och hittade en fläkt med en trasig sladd till. Den hade hon fått stötar av flera gånger sa hon. Oxå jordad fast till ett ojordat uttag. Fläkten stod vid hennes säng. :04:

9 augusti 2011, 01:29
Medlem
Kvällstrött, för en gångs skull.

10 augusti 2011, 23:16
Medlem
Vem vare som kasta?!

11 augusti 2011, 16:48
Moderator
Piggare och mer inspirerad efter god nattsömn, ökad ritalindos och påbörjad sjukgymnastik/psykoterapi/mental träning (allt av det senare i en enda flummig men förvånansvärt koherent mix).

Besviken på att särbon ratat ännu en idé på vad vi skulle kunna göra tillsammans med bådas barn. Att det kan vara så svårt för en aspig man att klara av samvaron med en aspig pojke!

...som i och för sig även är hyperaktiv. Men det var ju jag också som barn! Han hade inte orkat med mig heller.
:evil:

12 augusti 2011, 14:44
Medlem
Tilltagande huvudvärk.

12 augusti 2011, 23:27
Moderator
Tomt forum och hinner inte med...

12 augusti 2011, 23:42
Medlem
Jag måste gå ut idag igen. Det är slut på snus. :cry:

13 augusti 2011, 10:28
Ny tråd Svara på tråd  [ 5079 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89 ... 508  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.