Ny tråd Svara på tråd  [ 966 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 97  Nästa
Drömfångartråden 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
Är det inte afrikanskt?
Någon sorts klickljud kanske. Ruth *klick*kwlele?
Hur kom du ihåg en sådan bokstavskombination egentligen? Fotografiskt drömdetaljminne.


29 oktober 2010, 11:35
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
Jag drömde i natt att jag hade tappat ögonfransarna och var på en cancerklinik för att få lösögonfransar ditsatta. Dock fick jag bara på ena ögat, för personalen hade bråttom.

Såg ju för jävligt ut.


29 oktober 2010, 12:33
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
En dröm som återkommer ofta för mig är att jag har massa maskar och tusenfotingar och annat äckel hemma. Att jag t ex lyfter på en kudde och så bara kryllar det av äckliga kryp där. Ibland blir dessa även längre och längre i drömmen och de kan ha hur många ben som helst och alla möjliga konstiga färger. Eftersom jag har skräck för att hitta något sådant hemma så är denna dröm rejält obehaglig för mig!


31 oktober 2010, 13:09
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
Sådana drömmar har jag också ibland, fast i mitt fall handlar det om massor av små spindlar som kryllar fram överallt.


31 oktober 2010, 16:43
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
Jag försökte gå i ide igår men det lyckades mindre bra. Det kanske inte är dags för det än, helt enkelt?

I allafall drömde jag massa konstigheter nu under småtimmarna.
Först var det ett högt berg som vi (jag och ett hoper andra oidentifierade personer) klättrade upp för. Väldigt rik vegetation, vackra växter och frodigt blågrönt gräs växte överallt. Luften var mjuk och behaglig, precis lagom temperatur.
Vi kom nästan till toppen av berget och där snett till höger såg vi en sorts tågbana med breda stockar som liksom började från sidan av berget och fortsatte ut i tomma luften. Den osynliga bortre änden försvann i ett vitt töcken inte så långt från bergets kant. Hela banan var vriden så den lutade snett över stupet. Jag såg på den och tänkte något om vilken märklig lutning den hade. Det skulle inte gå att köra ett tåg där eller gå längs banan utan att trilla ned.

Vi fortsatte upp, tittade på banan med sina bruna timmerstockar och vände sedan och gick sakta nedåt längs berget. Men hela tiden spolades drömmen/filmen bakåt och så hamnade vi precis i början av händelseförloppet igen och gick uppför i gräset, tittade förundrat på den omöjliga tågbanan, vände och gick ned varefter allt snabbspolades bakåt igen och började från början. Detta upprepades otaliga gånger.
Vissa av gångerna hann vi ganska långt ner från bergstoppen och såg små hus som liksom växte upp ur det böljande gräset men sedan spolades allt bakåt igen och startade om.
Det centrala i drömmen var den där konstiga vridna banan.
Vid ett tillfälle var det folk som försökte gå längs banan, vi stod vid sidan om och tittade på. Men de halkade av och fick hålla sig fast i kanten med kroppen dinglande ut i det vita oändliga. Kanske att jag också skulle gå på banan och dinglade över kanten jag med, men det är höljt i dunkel.

Sedan vävdes denna dröm in i en annan som utspelade sig nere i en gråblå öde stad med asfalterade gator och betonghus. Jag var i nöd på något sätt, antingen var jag jagad av någon/något eller någon ville mig illa.
Vi (igen ett hoper med folk och jag, vet inte vilka de andra var) befann oss plötsligt i en allmän toalett, vita laminerade dörrar och grå klinkergolv. Det var bara vi där vilket kändes väldigt ödsligt och otryggt. Det är som att dessa varelser som hela tiden följde mig överallt inte var andra människor utan en del av min person, vilket gör mig något fundersam...
I allafall så behövde jag hjälp.
Då dök det upp en man. En hjälpsam man som bara var där för att hjälpa mig ur knipan(vad det än var?). Han var inte helt mänsklig utan kunde antingen vara en utomjording eller från ett annat land. Han kom långt bortifrån i allafall. Men han var väldigt snäll mot mig och hjäpte mig på alla sätt han kunde.
Då blev jag kär i honom. För när han försvann för en stund så tänkte jag att jag ville att han skulle komma tillbaka snarast igen och ta hand om mig. Sedan kom han också och gav mig ett rött äpple vilket tydligen hjälpte mig enormt för jag blev så lättad och tacksam och var helt förlorad av alla mina fina känslor för honom...
Sedan skulle han iväg igen och lämnade oss. Jag var förtvivlad. Det var underförstått attt han inte skulle återvända någonsin mer och att han skulle resa antingen till ett annat land eller till yttre rymden. Det sista han gjorde var att ge mig en ihopvikt kartongbit. Han tittade mig djupt i ögonen och log. Och jag var så kär.
Han körde iväg med sin skruttiga bil och tittade menande på mig genom den nervevade bilrutan, sedan var han borta.
Jag vecklade upp kartongbiten jag fått och där hade han med blå kulspetspenna och småsnirkliga bokstäver skrivit en lång harang av något slag. Det började väldigt romantiskt men övergick sedan till en vanlig handlingslista av typen: Köp 3 äpplen, spaghetti, mjölk osv.
Jag kände mig lite besviken men det var okej ändå. På något sätt tog vi oss sedan till en affär och försökte köpa en del av det som stod på hans lista.


5 november 2010, 05:25
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
Inatt drömde jag att jag blev häktad (minns inte orsaken). Brukar med jämna mellanrum drömma att jag hamnar i fängelse och i drömmen trivs jag verkligen där i min lilla cell! Det är såna celler med galler, och ibland är det folk som jag känner som sitter i de brevidliggande cellerna så att jag kan se dem och prata med dem. Inatt fick jag permission för att gå ett ärende, och passade på att döda en hund för att försäkra mig om att inte bli frigiven, eftersom jag trivdes så bra i cellen!


9 november 2010, 18:17
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
Kommer inte ihåg mina drömmar =(
Det brukar dock märkas då jag drömt livligt i hemmet mitt, vid vissa tillfällen.


12 november 2010, 16:24
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
Hur märks det? Gör du saker med lägenheten i sömnen?


12 november 2010, 16:46
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
Ja, i alla fall med köksredskap & mat. Ingen småätare, det händer enstaka kvällar. Vad har det med att göra tror du? Som liten vandrade jag i huset.


12 november 2010, 17:55
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
Ännu en filmisk dröm som jag totalt glömt handlingen till förutom en kort sekvens som utspelar sig i en bil. I baksätet sitter en kvinna och en man. Mannen lutar sig fram över kvinnan och rycker ner hennes tröja så brösten blottas. Sedan knådar han dem med bägge händerna.

Slut på sekvens.

Eller ja, hon hade vågigt, gulblont, axellångt hår, stora bröst och en beige kappa på sig och såg lite förskräckt ut.

Slut.


14 november 2010, 20:26
Ny tråd Svara på tråd  [ 966 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 97  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.