Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar
Författare |
Meddelande |
Schueberird
Medlem
|
Re: Mattråd!
Det kanske är de månader som slutar på 'r' som menas... Då kanske krabban är grå och smaklös just nu
|
15 mars 2012, 05:12 |
|
|
Schueberird
Medlem
|
|
15 mars 2012, 05:15 |
|
|
Schueberird
Medlem
|
Just nu letar jag efter alkoholfria alternativ till pastis, helst i ovattnad form. Systembolaget har en sort, men den ser ut att motsvara vattnad pastis. Att jag vill ha just ovattnad är att jag vill åt den mer koncentrerade smaken.
|
15 mars 2012, 06:12 |
|
|
Ufo
Medlem
|
på http://www.vinstallet.se/ finner du essenser för 17:- styck. Artikelnr: 41051 Pastis
|
15 mars 2012, 13:11 |
|
|
Ufo
Medlem
|
Nej, inom fisket så är r-månaderna de månader som innehåller bokstaven r. Septembe r, Oktobe r, Novembe r, Decembe r, Janua ri, Feb rua ri, Ma rs, Ap ril. Sedan i Juni, Juli Augusti blir det varmare och förändrar vattenkvaliteten, vilket märks på många arter. Just krabba har jag dock ingen erfarenhet av här på östkusten. Men jag har för mig att yrkesfiskarna tar upp som mest krabba när vintern är som kallast, dvs Januari Februari.
|
15 mars 2012, 13:23 |
|
|
Schueberird
Medlem
|
Tack! Just det ja, essenser tänkte jag inte på. Det borde jag kunna hitta någon affär i Uppsala som för, fast just pastisessens kan säkert vara lite tricksigt. Uppsala håller på att förvandlas till en enda stor klädaffär och frisersalong och alla coola specialbutiker försvinner en efter en Nåväl, nätet är ju alltid en räddning. Den här fanns också på vinstallet.se: Hmmm, jag undrar om det är någon skillnad. Pastis är ju en fransk aperitif... Apropå krabba: Hmmm, okej, alla månader med 'r' i sig alltså... Då kanske det är värt att kolla på krabba ändå. Vad jag vet så ska den vara billig(are) i alla fall.
|
15 mars 2012, 15:29 |
|
|
Schueberird
Medlem
|
En annan fråga: Är det någon här som har koll på saffrans densitet?
|
15 mars 2012, 15:58 |
|
|
Schueberird
Medlem
|
Vinstallet.se har tyvärr ingen nätförsäljning, så det går bort.
|
15 mars 2012, 16:35 |
|
|
Schueberird
Medlem
|
Jag hinner inte få hem det i tid i alla fall, så det spelar ingen roll.
|
15 mars 2012, 16:53 |
|
|
Schueberird
Medlem
|
|
15 mars 2012, 17:08 |
|
|