Ny tråd Svara på tråd  [ 966 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76 ... 97  Nästa
Drömfångartråden 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
Det är så gott som värdelöst på dom drömmarna som gör intryck på mig, men här är ett allmänt lexikon. http://www.dreammoods.com/


15 januari 2014, 22:51
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
Av allt jag kunde drömma så drömde jag att jag träffa Obama.


20 januari 2014, 11:50
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
Drömde att jag åka hiss. Och det var inte Otis :)

Fotnot: Krakow har dille på Otis av någon anledning som jag inte begriper.


21 januari 2014, 16:09
Moderator
Inlägg Re: Drömfångartråden
Jag drömde att Savanten Svante var förföljd av FRA eller något liknande och därför hade skaffat sig en hemlig underjordisk brevlåda för fysisk post för att kunna ha kontakt med omvärlden bortom synhåll från den digitala spaningen.


26 januari 2014, 20:44
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
Jag kommer bara ihåg brottsstycken nu, men det var något om Brad Pitt; en långt gången flint; mörker och klockor; en grind som skulle låsas upp och få sitt datumlås inställt, och lite annat.


26 januari 2014, 21:08
Moderator
Inlägg Re: Drömfångartråden
Incognita skrev:
Jag drömde att Savanten Svante var förföljd av FRA eller något liknande och därför hade skaffat sig en hemlig underjordisk brevlåda för fysisk post för att kunna ha kontakt med omvärlden bortom synhåll från den digitala spaningen.

Men vi svek dig inte, Svante - vi var många som trotsade storebror och upprätthöll kontakt och höll oss uppdaterade med din situation.


26 januari 2014, 21:14
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
Drömde att jag hitta vit Magnumglass.


29 januari 2014, 09:51
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
Jag drömde, bland annat, att jag hade glömt portkoden till fastigheten där jag bodde i drömmen, men försökte med "asra östberg", vilket var rätt.


29 januari 2014, 15:54
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
Jag drömde att jag simmade i vallgraven kring en stor rätblocksformad byggnad. Ett rån pågick samtidigt mot byggnadskolossen och en av rånarna, som dök upp över vattenytan, deklarerade att "vi har inte skapat ett bolag innan, så därför kommer vi inte undan med det här" och sedan tog de hela bankledningen som gisslan för att i mindre grupper "diskutera hur det känns att det går att komma undan med bankrån om man bara driver det i bolagsform".


30 januari 2014, 04:11
Moderator
Inlägg Re: Drömfångartråden
Schueberird skrev:
Jag drömde att jag simmade i vallgraven kring en stor rätblocksformad byggnad. Ett rån pågick samtidigt mot byggnadskolossen och en av rånarna, som dök upp över vattenytan, deklarerade att "vi har inte skapat ett bolag innan, så därför kommer vi inte undan med det här" och sedan tog de hela bankledningen som gisslan för att i mindre grupper "diskutera hur det känns att det går att komma undan med bankrån om man bara driver det i bolagsform".

*fniss* Det låter som en väldigt kapitalismkritisk dröm.


30 januari 2014, 10:38
Ny tråd Svara på tråd  [ 966 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76 ... 97  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron