Ny tråd Svara på tråd  [ 2006 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 201  Nästa
Mattråd! 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Mattråd!
Nu har jag bikarbonat hemma, men inga hasselnötter :(

Är det ingen annan som har något roligt matexperiment på gång?

Själv har jag planer på att posera med en kruskavel, det vill säga börja baka knäckebröd, så det lär bli nästa bakprojekt.

Kruskaveln ligger och väntar:

Bild borttagen av inläggsförfattaren. Eftersom bilduppladdningssajten har återanvänt andra adresser till nya bilder har även bildadressen tagits bort./ 18/4 2013 mod. Zombie

11 augusti 2010, 21:55
Medlem
Schueberird skrev:
Nu har jag bikarbonat hemma, men inga hasselnötter :(

Är det ingen annan som har något roligt matexperiment på gång?

Själv har jag planer på att posera med en kruskavel, det vill säga börja baka knäckebröd, så det lär bli nästa bakprojekt.

Kruskaveln ligger och väntar:

Bild borttagen av citatförfattaren. Eftersom bilduppladdningssajten har återanvänt andra adresser till nya bilder har även bildadressen tagits bort./ 18/4 2013 mod. Zombie
MAT...[color=#800000]som väntar på att[color=#BF80FF]kavlas...[/color][/color] :arrow:

12 augusti 2010, 16:53
Medlem
asponomen skrev:
MAT...[color=#800000]som väntar på att[color=#BF80FF]kavlas...[/color][/color] :arrow:

Bild borttagen på Schueberirds begäran. /Mod. Orange

12 augusti 2010, 19:31
Medlem
:D
Hahahaha osv. !!

Faktiskt riktigt komiskt.

Jag bakade bröd idag. Smakar inget, trots flera matskedar brödsirap och massor med salt. De kanske tog ut varann?

12 augusti 2010, 21:08
Medlem
CodeRedAlert skrev:
Hahahaha osv. !!

Jag bakade bröd idag. Smakar inget, trots flera matskedar brödsirap och massor med salt. De kanske tog ut varann?

Leivinjauhe!?

12 augusti 2010, 22:48
Medlem
CodeRedAlert skrev:
Hahahaha osv. !!

Ser du degen som ligger där i väntan på att bli till?

Citera:

Jäste det ordentligt? Det är ju under jäsningen som smakerna mognar. I övrigt är brödkumminfrön/fänkålsfrön/anisfrön/etc bättre som smaksättare än salt/sirap (reta fröna (bete dig som ett busfrö) riktigt ordentlig innan så att de blir stötta). Jag är förresten förvånad över att du inte tog (fän-)kål på Kamrater Jästsvampar med den stora mängden salt/socker...

13 augusti 2010, 01:11
Medlem
Brödsirap är förresten trevligt, men den finns dock inte i den affärens som jag besöker sortiment, så jag brukar istället använda porter + sockerkälla nu för tiden.

13 augusti 2010, 01:22
Medlem
Asponomen: Hiiva ei leivinjauhe.

Schueberird: Nu när du säger det så tycker jag mig se en skymt av brödets blivande själ ovanför bakbordet...

Kummin har jag svårt för, resten av fröna har jag inte provat än vad jag vet. Ska göra det så fort jag hinner.
Idag smakar nämnda bröd lite som en gammal kartongbit. Två stora kartongbitslimpor kvar att äta, således.

13 augusti 2010, 11:17
Medlem
CodeRedAlert skrev:
Kummin har jag svårt för, resten av fröna har jag inte provat än vad jag vet. Ska göra det så fort jag hinner. Idag smakar nämnda bröd lite som en gammal kartongbit. Två stora kartongbitslimpor kvar att äta, således.

Om du smörar och x-sovlar kanske kartongsmaken maskeras!?

13 augusti 2010, 15:14
Medlem
...och så kan du ju smaksätta med olika sorters degspad. Senast hade jag kycklinggrytsspad som jag hittade i frysen. Spadet innehöll både det ena och andra, till exempel benbitar, vilket jag fick erfara när jag åt av det färdiga brödet, men gott var det (det doftade dessutom väldigt gott under gräddningen (lite som stenugnsbakad pizza)). Kaffe och mjölk är gott också.

13 augusti 2010, 15:22
Ny tråd Svara på tråd  [ 2006 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 201  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.