Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar
Författare |
Meddelande |
CodeRedAlert
Medlem
|
Re: Dagsform
Min dagsform är så pass ur led så min läkare skrev "mimikfattig" på läkarintyget och remitterade mig raskt vidare... Adhd-utredning nästa?
*********************** Tack för sammanfattningen av Dagen D, Incognita!
|
30 maj 2011, 21:27 |
|
|
Incognita
Moderator
|
Den snaskigaste detaljen från forumträffen, vilken jag själv helt missade då det begav sig, var en signering av bröst som lär ha pågått i köket.
Min dagsform (nattform?) är en aning stressad. Jobbsituationen är helt galen just nu.
|
1 juni 2011, 00:46 |
|
|
CodeRedAlert
Medlem
|
Hahaha! Vem signerade på vems bröst? Ni som känner er skyldiga till detta - träd fram här, tack.
|
1 juni 2011, 10:30 |
|
|
Incognita
Moderator
|
Jag är osäker på vad man får skriva från aspergerforum på detta forum, så jag nämner inga namn. Dock kan allt detta läsas på forumet under "träffar". Det var en viss "forumträffguru", som figurerar i TV-reklam m.m., som signerade brösten på ett ungt par. Tydligen var träffgurun ytterligt generad medan han skrev på den unga tjejens bröst. Hon verkar desto mindre generad över upptåget. Mina egna bröst är, kan jag försäkra, fullständigt osignerade.
|
1 juni 2011, 23:29 |
|
|
CodeRedAlert
Medlem
|
Vad fick du reda på då?! Hur går det?
|
3 juni 2011, 00:02 |
|
|
Incognita
Moderator
|
Jag skall få boendestöd - jippeeeeee! Det är som jag alltid misstänkt någonstans (samtidigt som jag hela tiden har klandrat mig själv) - det skall inte vara så här svårt att hålla ordning på sig själv och sitt hem och sin vardag. Jag har rätt att få hjälp med det! Jag är funktionshindrad och inte nödvändigtvis en usel människa med usel karaktär! Min son kommer att få slippa flugsvärmar i köket för att hans mamma inte fixar att ta itu med disken!
|
3 juni 2011, 14:11 |
|
|
Ufo
Medlem
|
Nyopererad.
|
3 juni 2011, 15:21 |
|
|
Ron Jeremy
Medlem
|
Vad är boendestöd för något?
|
3 juni 2011, 20:56 |
|
|
Incognita
Moderator
|
Boendestöd - ja, det är något man kan bedömas ha rätt till enligt socialtjänstlagen. Två personer kommer att turas om att vara "mina" boendestöd, och de tillhör ett särskilt np-boendestödteam så att de är insatta i den typ av problematik man kan ha med mina diagnoser. I princip handlar det om folk som hjälper mig att få ordning på min städning och annat som jag har svårt med i vardagen. Det är inte som hemtjänst, utan de jobbar med mig för att jag skall bli bättre på att organisera mig själv.
När jag först hörde talas om det hade jag ett stort motstånd mot den här typen av insats, men jag har insett att jag verkligen behöver det. Det blir bara kaos runt mig jämt, och jag mår jättedåligt av det.
|
3 juni 2011, 22:28 |
|
|
Ufo
Medlem
|
Glömde säga tack. Men jo det kändes skillnad, positivt.
|
3 juni 2011, 23:44 |
|
|
Som gäst saknar du privilegier. |
|