Ny tråd Svara på tråd  [ 2006 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65 ... 201  Nästa
Mattråd! 
Författare Meddelande
Moderator
Inlägg Re: Mattråd!
Ungar... "Den var för sööööt. :| "
Duh, det finns väl en anledning till att det heter sockerkaka. :roll:

9 februari 2012, 20:41
Moderator
Jamen då vore kanske inte tomatkaka så dumt ändå? (Med tomat i stället för sockret typ.) :mrgreen:

10 februari 2012, 02:02
Moderator
:idea:

Tomatmarmelad är ju riktigt gott, så varför inte? Fast... det är inte direkt så det vattnas i munnen vid tanken.

10 februari 2012, 02:05
Medlem
Chokladtårta med tomat i smakar alldeles utmärkt - och med tanke på att tomater ju faktiskt är ganska söta, så är det inte så konstigt. Däremot skulle jag vara försiktig med soltorkade tomater (och tomatpuré?), eftersom de har en helt annan smak.

10 februari 2012, 07:16
Medlem
Det blev ingen middag, så jag får äta den nu istället. Sedan ska jag äntligen gå och handla, så ikväll blir det fest :D (eller vad andra skulle kalla "en normal vardagskväll").

10 februari 2012, 07:44
Medlem
Min "pesto" blev riktigt god faktiskt :)

Jag rostade ett bottenskyl pumpafrön och mixade dem, blandade i olja, soltorkade tomater och leverpastej. Jag tog i lite sambal oelek också. Salt hade jag inget, så det fick jag skippa.

Det enda misstaget var att jag skulle ha mixat de soltorkade tomaterna innan jag hade i oljan.

"Peston" blandades sedan med kokt spaghetti och serverades med laxen.

10 februari 2012, 09:29
Moderator
Har ingenting hemma och av det gör han pesto...
... undrar om ett riktigt kök kan hjälpa en en kort bit åt det hållet...

Schueberird skrev:
Salt hade jag inget
:!:

Det har ju till och med jag alltid hemma. Ta kalorierna med dig och gå och handla nu. Man lever inte på raspalls de sala allena.

10 februari 2012, 16:08
Medlem
Jag hade grovt medelhavssalt och flingsalt, men inget vanligt salt. :P

Jag råkade på rosenvatten i affären, så jag var tvungen att köpa en flaska bara för att.

Dessutom såg jag en herre i, vad jag tror, egenhändigt filtad hatt föreställande en... tofsuggla?

10 februari 2012, 16:23
Moderator
Schueberird skrev:

Klart du hade. Feltänkt av mig. Vad är en virtuos? En som kan spela Liszt men inte Bä bä vita lamm, för den senare är inte utmaning nog.

10 februari 2012, 16:52
Medlem
Schueberird skrev:

Jag råkade på rosenvatten i affären, så jag var tvungen att köpa en flaska bara för att.

Dessutom såg jag en herre i, vad jag tror, egenhändigt filtad hatt föreställande en... tofsuggla?

Hornuggla heter den:
Bild

10 februari 2012, 17:58
Ny tråd Svara på tråd  [ 2006 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65 ... 201  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.