Ny tråd Svara på tråd  [ 966 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65 ... 97  Nästa
Drömfångartråden 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
Mina drömmar blir allt intimare (för att vara drömda av mig, alltså). Något tycks vara på gång!?


2 september 2013, 03:27
Moderator
Inlägg Re: Drömfångartråden
Jag drömde om en syrgasmask kamouflerad till CD-skiva, med anledning av säkerhetspådraget kring Obama.


4 september 2013, 15:54
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
Jag blev attackerad av ballonger.

Noteras kan att jag har ballongfobi.


4 september 2013, 22:45
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
Jag drömde att jag satt på en trottoar (eller fik?) i ett ganska nedgånget område. En äldre, färgad herre kom gående med en liten bastuba, på vilken han spelade väldigt avancerade och snabba melodier, men bara i några sekunder åt gången för han avbröt sig hela tiden för att putsa på sin bastuba (bland annat genom att spreja saker i luren) med verktyg som han hämtade upp från en lucka i gatan. En butik för begagnade skivor hade en bild av honom i fönstret i dörren och jag kände igenom honom som en musiker som försvann spårlöst för några år sedan, men det var alltså här han var...

Lite senare gick jag in till mig och märkte att jag lyckats få med mig en liten hummer när jag senast hämtade vatten i den å som rinner genom området. Jag inser att jag måste återbörda den till sitt rätta element och går ut i köket, vilket jag tydligen delar med andra och en kvinna säger att "Jaså, du stoppade den i olivolja som du bara tog direkt ur skåpet; det var ju pinsamt." varpå jag undrade om humrar kan andas i olivolja. Den lilla hummern var nu plötsligt fryst och såg ut som en förpackning "crabsticks", men vi pratade fortfarande om den som vore den både levande och i sin naturliga form: "Klarar humrar verkligen av att frysas ner så där?" Jag tänkte fortfarande att jag måste släppa tillbaka den i ån igen. En annan kvinna frågar om jag ska äta den och jag förklarar att den följde med när jag hämtade vatten. "Är vattnet slut igen?" "Jo."


8 september 2013, 13:14
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
Häromdagen sov jag typ en timme på dagen och drömde 2 eller 3 mardrömmar som var så omfattande att man kunde tro jag sovit en hel natt.

Först var det en katt som tydligen var min som var väldigt skadad och blodig. Ett vanligt återkommande tema är att mina minnen raderas upprepade gånger så jag ständigt misslyckas med att lösa något problem, så var det denna gången. Som i nån av de där grekiska helvetesbeskrivningarna, minns inte vad den heter. Minnena raderades så fort jag upptäckte katten. Det berodde förstås på att min katt IRL har varit i slagsmål och befinner sig långt bort. Hen är dock fixad hos veterinären. Att nån är skadad och jag misslyckas hjälpa den är ett återkommande tema.

Sen var det nåt med ett kaos med massa folk, det fanns monster och nån var oskyldigt mordanklagad för nåt monstren hade gjort, tror jag. En källare där det kom en massa vita maskar ur väggarna var inblandad på nåt vis. Massa folk jag känner var inblandade på olika sätt. Också ett återkommande tema. Ibland är det jag som dödat nån, ibland vänner. Ibland är det oskyldiga anklagelser. Brukar ske i miljöer och bland personer ur min vardag och vara mycket realistiskt. Inte i detta fallet dock, det var monster med. Klarar inte att minnas den komplicerade intrigen.

Sen var det nåt Chtulu-liknande monster som åt upp mig, eller så var det jag som VAR monstret och blev uppäten av ett annat monster. Det där med absurda drömmar om världens undergång brukar komma sist, det är i det läget jag förstår att jag drömmer och det blir underhållande. Rymdinvasion förekommer också ofta i alla typerna av drömmar. Ibland är de monster, ibland är jag en av få som sympatiserar med "goda" utomjordingar som vill ta över världen för människornas bästa.

Mest högkvalitativa drömmarna jag haft på länge. Mina drömmar som inte är mardrömmar brukar vara mycket realistiska, vardagliga och tråkiga. De handlar mest om faktiska händelser.


8 september 2013, 13:39
Moderator
Inlägg Re: Drömfångartråden
Jag drömde att jag läste i Vår bostad att Wille Crawford ville spela in en skiva med musik av den nyupptäckte Schuberird, den musiken som han ursprungligen skrev för Björk.


16 september 2013, 13:48
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
Det tycker jag Wille ville helt rätt i. :mrgreen:


16 september 2013, 13:52
Moderator
Inlägg Re: Drömfångartråden
Onekligen, men man tycker ju att han kunde ha vidtalat dig innan han började babbla om det i media. Fast du kanske helt enkelt var väldigt svår att nå? Vad jag förstod av artikeln så förelåg det viss mystik kring vem den där Schuberird var. Huruvida Björk skulle medverka var också fortfarande höljt i dunkel.


16 september 2013, 13:58
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
Jo, jag odlar myten om mig själv till och med i andras drömmar.

Förresten kan Björk också få vara med; det är lugnt för min del.


16 september 2013, 14:00
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
Odlar du björken också? :10:


16 september 2013, 20:17
Ny tråd Svara på tråd  [ 966 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65 ... 97  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron