Ny tråd Svara på tråd  [ 111 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 12  Nästa
Kattråden - the one and only! 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Kattråden - the one and only!
Happiness can be measured with cats http://cheezburger.com/6091267072


19 november 2012, 20:00
Medlem
Inlägg Re: Kattråden - the one and only!
Zombie skrev:
Spader skrev:
En del katter gillar att lyssna på pianomusik, andra att riva sönder notpapper. Det är antingen eller enligt min erfarenhet.

Det var ju intressant. Har du sett några variationskriterier?

Här ser vi en mysig bild på en katt som gillar pianomusik och en som rivit notpapper. Den skyldige hålls dock om ryggen av sin kompis. ;) Katterna ägs av familjemedlemmar till mig. Den kultiverade herren av de två är uppfostrad inomhus i familj (dock inte vand vid piano som liten unge!) medan den andre är son till förvildade katter och har vuxit upp mest ute på en altan. Han har visat tydligt att han inte kan tänka sig det bekväma innelivet men är ganska snäll som utekatt. Bilden är ca 1 ½ år gammal.

Bild


19 november 2012, 22:07
Moderator
Inlägg Re: Kattråden - the one and only!
Åh, fina!


19 november 2012, 22:40
Moderator
Inlägg Re: Kattråden - the one and only!
Jo, det må jag säga. Men kriterierna lät obehagligt lika den självuppfyllande schablonen bara snällt hemmabarn Av God Familj gillar klassiskt, utebarn gets punk. :?


20 november 2012, 00:13
Avslutat konto
Inlägg Re: Kattråden - the one and only!
Incognita skrev:
Åh, fina!

+1


20 november 2012, 00:17
Moderator
Inlägg Re: Kattråden - the one and only!
Nu hävdar mina katter mycket bestämt att det är läggdags. Alldeles fnoskiga är de. Men det blir ingen godnattsaga den här veckan. Någon måtta får det väl ändå vara! Särskilt den ena katten älskar när jag läser för min son.


20 november 2012, 01:31
Moderator
Inlägg Re: Kattråden - the one and only!
CodeRedAlert skrev:
Vår svartvita katt är supersnäll! Både mot sin syster och oss. När syrran var i upplösningstillstånd i badrummet då någon skulle duscha och dörren ut för ett ögonblick var stängt, kom Lisen och kramade om henne med tassen över nacken och slickade på hennes kind, nosade och försökte lugna ner.
När Lisen själv fastnade med tassen eller tasspälsen, oklart vilket, i en hylla i frysen som avfrostades så slickade hon min hand när jag hjälpte loss henne, fast det tog sin tid då tassen fryst fast på något märkligt sätt.
Vilken annan katt som helst hade nog huggit i självförsvar men hon verkade på något sätt förstå.

En väldigt snäll katt. :08:
Zombie skrev:
... och kanske telepatisk?
CodeRedAlert skrev:
Hur då?

http://aspieforum.se/viewtopic.php?p=57538#p57538
Kanske kunde läsa dina bilder? Har hört om djur som tycks kunna det ibland. Eller lukt och åtbörder, visst, om de var tydliga nog och hon inte var för instinktivt uppskrämd.

Tror dock, Yetin, det är klokt att se upp med att obesett förutsätta att det senare är den enklaste förklaringen bara för att man inte kan få in något som ser telepatiskt ut i sin världsmodell.


20 november 2012, 03:29
Medlem
Inlägg Re: Kattråden - the one and only!
Oj, jag har visst skrivit samma sak två gånger om telepatisdka katter. Ett annat alternativ är förstås att både vi och dem bara är styrda av Toxoplasma gondii för att gynna parasitens spridning. Fast jag föredrar att tro att katterna dometicerat oss.


20 november 2012, 17:32
Medlem
Inlägg Re: Kattråden - the one and only!
Aha - fattar, Zombie.

Nu har katterna börjat gnaga på julstjärnans...toppar. Vad heter sakarat på svenska? Lexikonet föreslår tinnar men det låter fel.


24 november 2012, 03:11
Medlem
Inlägg Re: Kattråden - the one and only!
Spetsar?


24 november 2012, 04:04
Ny tråd Svara på tråd  [ 111 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 12  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron