Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 488  Nästa
Vad har du gjort idag? 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Vad har du gjort idag?
Nu blir jag nyfiken på vad det är för grönsak - om du vill avslöja det?

25 augusti 2011, 21:45
Medlem
Bra bananföreläsning!

Idag har jag vaknat, pratat med barn, kokat havregrynsgröt, ätit av den, packat iväg barn med sambo, betalat tre räkningar.

Mördat en tvestjärt som satt på toapappersrullen genom att kasta pappersbiten med den på ner i toastolen.
:(

Stackars den men nu har det varit väldans många tvestjärtar i mitt hem på sistone. De är rätt stora och läskiga. Jag tror att de luktar illa också.
Något är det som luktar.

Har ont i halsen men tror att det är gråbo som försöker mörda mig. Mörda Gråbo! Växten, inte samhället.

Det är väl en medicinalväxt också?
Mörda den ändå.

26 augusti 2011, 09:02
Medlem
CodeRedAlert skrev:
Idag lyckades jag komma upp efter två 7 minuters snoozar [...]

Snooze är ett djävulens påfund. Om jag inte omedelbart stiger upp på första ringningen - på ren rutin och allmänt fy faan - så vaknar jag inte förrän framåt lunch; något den här dagen är en utmärkt illustration till :cry:
CodeRedAlert skrev:
[...] båda försökte rata halva bananen då bananerna hade några bruna fläckar.

Det gjorde de helt rätt i, bruna slemmiga bananer är i klass med snooze-knappen ovan.

26 augusti 2011, 12:15
Medlem
Plockat svampar.
Citronslemskivlingar,soppar av Karl Johan typ och en liten kantarell,samt lite kremlor.
Soppar hittade vi massvis av men de är alltid uppätna av diverse larver.
Citronslemskivlingarna och kanske lite brunsoppar ska stekas med smör,och serveras med krabba,svart pasta med bläckfiskbläck i,samt en cremnant de bourgogne.
Vi är ju urfattiga så vi har inte råd med champagne.
Det borde vara pecorino ost också men det blir nog prästost istället.

26 augusti 2011, 19:31
Medlem
Det var gott!

Men nu har vi köket fullt med orensat svamp...hann rensa kanske hälften innan maten.
:?
Min maskfobi gör sig därmed påtaglig. Hur ska jag kunna sova inatt med alla dessa krälande ting bara ett rum bort?

Skogen var helt underbar - hur mycket svamp som helst!

26 augusti 2011, 23:02
Medlem
Jag plockade också två fästingar ifrån kroppen idag det var ditt fel och din ide om att man skulle gena genom ett slybeväxt kalhygge!
Du dricker ju inge, nu är jag drängfull.

27 augusti 2011, 01:13
Medlem
Om jag ska ner till en väg så ska jag ner till en väg. Lite sly och ormbunkar till armhålorna hindrar inte mig.

Jag fick också en fästing.
Jag har vårdat den ömt. Ska ge den lite mat strax.

Annars så vaknade jag helt ledbruten och sjuk. Ont i halsen, magen, livmodern och huvudet.
Jag misstänker att det här Jyskbordet förgiftar mig sakta. Den luktar mysko.

Allt luktar mysko.

Efter det plågsamma uppvaknandet läxade jag upp en bråkstake på sju år och gav goda råd åt brottsoffret, tror jag iaf att det var.

Sedan bråkade jag på sambo som diskade saker i sitt anletes svett. Eller i diskhon med vatten och diskmedel, vet inte så noga.

Sedan åt jag frukost och läste i en svampbok.

Efter det vilade jag en stund. Sedan satt jag inne i klädgarderoben minst en halvtimma och stirrade rakt in i klädhyllorna. Efter det bytte jag kläder tre gånger och kom slutligen iväg till köpcentret där vi shoppade loss för för mycket pengar.

Sedan hem. Det kriminella barnet är på födelsedagskalas, brottsoffret tittar på Hannah Montanafilm och sambon har precis övergett sitt spel och havererat i säng.

Nu blir det pasta med tonfisk. Yey.

Om någon orkar vispa så blir det jordgubbsmarängtårta.
Snälla någon, orka vispa.

27 augusti 2011, 16:25
Moderator
Börjat på en mesigare getost än jag trodde var möjlig att göra. Mesigare på fel sätt alltså. Ändå stod där inget om annan mjölk än från get. Men vet de vad en sådan är i det ultraciviliserade Holland? Alla holländska ostar är tydligen Gouda, men det gillar inte jag...

27 augusti 2011, 18:53
Medlem
Präster vet hur ost ystas.
Getter är inte lika intelligenta.

Jag vispade!
På en röd- och vitrutig filt vid strandkanten dessutom, medan två alltmer hysteriska barn trasslade sig längre och längre in i två fiskelinor, flöten och metspöer.

Sedan hystade jag i jordgubbar i grädden och smulade i en härligt seg, dubbel marängtårtbotten och serverade allt ur skålar med varsin långskaftad sked att lassa in härligheten med.
Allt medan solen gick ned och vågorna slog mot den låga stenmuren vid våra fötter.

Vi åkte iväg på en fisketur på kvällskvisten alltså.
Tre daggmaskar fick sätta livet till, det var dramatiskt och jag höll ett kort avskedstal till de två första när sambon brutalt spetsade de på varsin sylvassa krok.
Den tredje råkade flyga ur spaden och rakt ner i vattnet när äldsta dottern gör det hon för det mesta gör: dansade/dampade loss.
Hon kan inte vara still och där flög masken iväg.

Sedan föll mörkret, fiskelinorna var ohjälpligt förlorade in i ett evigt trassel och förpassades ner i en soptunna, metspöerna fälldes sinnrikt ihop och allt packades ner i sina kassar. På vägen till bussen mötte vi horder av tonåriga killar som skulle till stranden för att fira lördag med varsin folköl.
Bussen visade sin bakdel precis när vi kom till hållplatsen så vi fortsatte framåt till fots och använde metspöerna som cheerleader rekvisita.
Sedan fick jag helvetiskt ont i bäckenet, foglossning eller annat skumt så vi stannade vid nästa hållplats där äldsta dottern gav oss en lysande föreställning i graciös streetdance med galoschtema.
Det var väldigt effektfullt med hennes höga piruetter i den mörknande natten under en gatlykta mitt på en bilväg med skuggorna som följde med i varje rörelse.

Väl i bussen lyssnade vi ofrivilligt på ett tonårigt tjejgäng klädd för fest som ivrigt och med stor inlevelse diskuterade huruvida man kan bli gravid när som helst eller bara när ägget är på väg ner till livmodern. Meningarna gick väldigt isär.
Därefter följde en kort historia om en klasskamrat som på nätet skrivit om sina sexuella begär gentemot en lärare vilket på något sätt blivit allmänt känt i hela skolan. Hon kallades till slut till ett möte med läraren ifråga och skolans rektor. Vad som följde sedan fick vi aldrig höra.

Från bussen gick vi hem (sambon var på väg åt motsatta hållet helt övertygad om att vi bodde ditåt - noll koll) under en magnifik stjärnhimmel och med äppeldoft i den ljumma luften, visslandes på diverse julsånger och andra melodier.

Grannarna hängde halvvägs ut genom ett fönster och pratade med folk på en balkong bredvid. Vemodigt att husen snart ska rivas, enades vi om varefter barnen stupade i säng.

Finito.

27 augusti 2011, 22:40
Medlem
CodeRedAlert skrev:
Sedan fick jag helvetiskt ont i bäckenet, foglossning eller annat skumt så vi stannade vid nästa hållplats där äldsta dottern gav oss en lysande föreställning i graciös streetdance med galoschtema.

Läs slyna!
http://www.davidaston.se/pelvis.htm

Fixat citat/Mod. CRA

28 augusti 2011, 12:59
Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 488  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.