Ny tråd Svara på tråd  [ 642 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60 ... 65  Nästa
Den stora tråden där vi får verbala tics, del 1 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Den stora tråden där vi får verbala tics, del 1
police detective Anthony Dolan


24 november 2013, 01:39
Moderator
Inlägg Re: Den stora tråden där vi får verbala tics, del 1
"Världens fulaste hund är död" såg jag någon rubrik om. Kan jag visserligen tänka mig, men vad erfarenheten har lärt mig att de menade, fast de förstås inte specificerade det, var "världens i livet fulaste hund är död". Och det kan ju inte stämma med mindre än alla hundar är döda. Även om man skulle låtsas att fulastheten vore fastställbar. Eller så måste även det specificeras bättre. Typiskt Aftonblaskan eller vilken det nu var.


1 december 2013, 04:45
Moderator
Inlägg Re: Den stora tråden där vi får verbala tics, del 1
… dhe adresat e tyre mund ti gjeni në katalogun e telefonave…
(Envetet minne som det retar mig att jag inte kommer ihåg och att jag inte kommer ihåg resten av.)


6 december 2013, 21:02
Moderator
Inlägg Re: Den stora tråden där vi får verbala tics, del 1
Och hr. Sven har tydligen kommit en krock mellan tåg och buss åstad i staden Östhammar, läser jag å näteno. Flera mil från närmsta järnväg, då kan man förstå att det blåser.


6 december 2013, 21:35
Medlem
Inlägg Re: Den stora tråden där vi får verbala tics, del 1
Zombie skrev:
… dhe adresat e tyre mund ti gjeni në katalogun e telefonave…
(Envetet minne som det retar mig att jag inte kommer ihåg och att jag inte kommer ihåg resten av.)


Handlar det om en manual till en mobiltelefon?


6 december 2013, 23:02
Moderator
Inlägg Re: Den stora tråden där vi får verbala tics, del 1
Långt innan dess. En broschyr om hur man använde härvarande stadsbibliotek på kortkatalogernas tid. (Fast katalogen i citatet var ingen sådan.)


7 december 2013, 00:06
Medlem
Inlägg Re: Den stora tråden där vi får verbala tics, del 1
Enligt Google Translate är "telefonave" det albanska ordet för "mobiltelefon".


7 december 2013, 00:37
Moderator
Inlägg Re: Den stora tråden där vi får verbala tics, del 1
Google Translate suger getpung. -ave är någon sorts adjektiveringsändelse, genus- och kanske kasusböjd, jag vet inte. Typ "telefonisk" eller så. Typ.


7 december 2013, 00:57
Moderator
Inlägg Re: Den stora tråden där vi får verbala tics, del 1
Förresten fick jag in ett "inte" för mycket ser jag. En sak till att reta sig på.


7 december 2013, 00:59
Moderator
Inlägg Re: Den stora tråden där vi får verbala tics, del 1
Zombie skrev:
Och hr. Sven har tydligen kommit en krock mellan tåg och buss åstad i staden Östhammar, läser jag å näteno. Flera mil från närmsta järnväg, då kan man förstå att det blåser.

Och en rapporterande meteorolog heter Lisa Frost. Hoppas den gör det.


7 december 2013, 01:09
Ny tråd Svara på tråd  [ 642 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60 ... 65  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.