Ny tråd Svara på tråd  [ 111 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 12  Nästa
Kattråden - the one and only! 
Författare Meddelande
Avslutat konto
Inlägg Re: Kattråden - the one and only!
Mina föräldrars katt gick lös på en Pippi-peruk nyss. :D


17 november 2012, 13:22
Moderator
Inlägg Re: Kattråden - the one and only!
Mina katter är alldeles odrägligt sociala idag. Med mig. Inte med varandra och inte med någon annan. Båda vill ha min fulla uppmärksamhet, helst hela tiden.


17 november 2012, 13:31
Medlem
Inlägg Re: Kattråden - the one and only!
En del katter gillar att lyssna på pianomusik, andra att riva sönder notpapper. Det är antingen eller enligt min erfarenhet.


17 november 2012, 13:42
Avslutat konto
Inlägg Re: Kattråden - the one and only!
Spader skrev:
En del katter gillar att lyssna på pianomusik, andra att riva sönder notpapper. Det är antingen eller enligt min erfarenhet.

Haha! Förresten, vad var det för noter du hade på tröjan igår? Jag kom på att du hade noter på tröjan när jag satt på bussen och gick igenom kvällen i huvudet. Vet inte varför jag inte tänke på det under tiden vi sågs.


17 november 2012, 13:56
Medlem
Inlägg Re: Kattråden - the one and only!
Det är Mozarts handskrivna noter (till Eine kleine Nachtmusik). Inte dåligt att du lade märke till dem! Det var ju bara väldigt lite av trycket på t-shirten som syntes eftersom jag hade en tröja utanpå.

Apropå katter och musik: är det någon som vet någon katt som accepterar andra musikinstrument än piano? Katter som fått höra mig spela tvärflöjt och altfiol har stuckit sin kos direkt. Det var inte någon tvekan om att de inte ville bli utsatta för detta fler gånger. När det gäller mitt altfiolspel kan jag iofs förstå att vem som helst med öron skulle ha avlägsnat sig, hehe.


17 november 2012, 14:53
Avslutat konto
Inlägg Re: Kattråden - the one and only!
Spader skrev:
Det är Mozarts handskrivna noter (till Eine kleine Nachtmusik). Inte dåligt att du lade märke till dem! Det var ju bara väldigt lite av trycket på t-shirten som syntes eftersom jag hade en tröja utanpå.

Apropå katter och musik: är det någon som vet någon katt som accepterar andra musikinstrument än piano? Katter som fått höra mig spela tvärflöjt och altfiol har stuckit sin kos direkt. Det var inte någon tvekan om att de inte ville bli utsatta för detta fler gånger. När det gäller mitt altfiolspel kan jag iofs förstå att vem som helst med öron skulle ha avlägsnat sig, hehe.


Där ser man. Jag har ögon som en hök och klister på näthinnan. :07:

Gitarr funkar för Millie (mina föräldrar och bröders katt).


17 november 2012, 15:42
Medlem
Inlägg Re: Kattråden - the one and only!
Incognita skrev:
Yllegarn förresten... :? Det kan gå riktigt illa om katten sväljer ner snören, har jag hört. Kanske bättre att hitta något annat för katten att massakrera?
Lyckligtvis är det väldans tjockt garn som inte går av så lätt och fastnar inte i munnen som slinkigare trådar kan göra. Ofta går de och nosar på trådar som liksom fastnar i fukten runt nos och mun och ju mer de försöker skaka av sig tråden, desto mer åker den in i munnen tills de bara måste svälja...

Men man ska inte dra i snören som hänger ut där bak! Däremot kan man klippa av den uthängande biten och avvakta tills resten förhoppningsvis kommer ut. Gör den inte det eller om katten verkar må sämre så är det ju veterinären nästa.


17 november 2012, 15:58
Medlem
Inlägg Re: Kattråden - the one and only!
Orange skrev:
Gitarr funkar för Millie (mina föräldrar och bröders katt).

Akustisk gitarr är ju milt för känsliga öron, men det kan man inte alltid säga om piano. Katterna måste väl helt enkelt gilla klink och plink! ;)


17 november 2012, 16:44
Medlem
Inlägg Re: Kattråden - the one and only!
Katter är överlägsna oss i samtliga sinnen, och har väl haft ett starkt tryck att lära sig läsa av människor. Därför är de så gott som telepatiska.


17 november 2012, 21:50
Moderator
Inlägg Re: Kattråden - the one and only!
Spader skrev:
En del katter gillar att lyssna på pianomusik, andra att riva sönder notpapper. Det är antingen eller enligt min erfarenhet.

Det var ju intressant. Har du sett några variationskriterier? Och vet de typ att de är notpapper?

Har någon sett något om vad slags kattpersonlighet som kan tänkas gilla vilket instrument?

Spader skrev:
Orange skrev:
Gitarr funkar för Millie (mina föräldrar och bröders katt).

Akustisk gitarr är ju milt för känsliga öron, men det kan man inte alltid säga om piano. Katterna måste väl helt enkelt gilla klink och plink! ;)

Nåja, jag har träffat en katt som gillade Chopin. Och hört om andra som går på tangenterna när de vill att man ska spela – gärna Mozart var det i något fall.


19 november 2012, 00:56
Ny tråd Svara på tråd  [ 111 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 12  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron