Re: Vad har du gjort idag?
Uff, det där med att få iväg barnen till skolan - och i tid!
Har verkligen inte fungerat helt tillfredställande här heller. Det är så pinsamt att ideligen förorsaka att barnen kommer för sent när det ju är just min uppgift att se till att de kommer dit i tid. Vilket misslyckande som förälder liksom.
Men vem har bestämt att skoldagen ska börja så tidigt egentligen?
Det naturliga vore väl att börja runt tio som tidigast.
För min familj i alla fall. Eller halvelva, elva, kanske. Då börjar vi komma igång.
Idag lyckades jag komma upp efter två 7 minuters snoozar och få upp barnen så de fick i sig varsin banan och en kopp varm choklad åtminstone. Fast jag dampade loss på att båda försökte rata halva bananen då bananerna hade några bruna fläckar. Lyckades tvinga i båda nästan hela bananerna ändå tillslut...vilken seger.
Sedan gick resten smidigare eftersom vi faktiskt valt ut och plockat ihop kläderna för dagen och till och med packat gympaväskorna färdiga kvällen innan.
Därefter följde växelvis tandborstning och hårborstning - det blev två flätor, en tofs och tre hårspännen allt som allt.
Sambon skalade två morötter som skulle med och så kom vi iväg till bussen.
Fast jag glömde minstingens kofta på köksstolen, vilket var en mindre katastrof enligt henne...
Väl i skolan hade de idrott för första gången för den här terminen vilket resulterade i en gråtande ettgluttare som ville att mamma skulle stanna kvar igenom lektionen.
Så då gjorde jag det.
De övade på längdhopp bland annat och äldsta dottern formligen flög genom luften!
Idrottsläraren var klart imponerad och ännu mer när han förstod att hon inte hade tränat friidrott förut utan bara kunde hoppa så där långt ändå. Faktiskt hoppade hon nästan lika långt som läraren gjorde när han skulle visa hur det gick till och mycket längre än klasskompisarna.
Nu undrar jag såklart vilket är smartast att satsa på med tanke på framtiden - friidrott eller dans och sång.
Har ingen aning.
Hon får väl testa både och.
Gud vad stolt jag är! Vilka barn jag har. <3