Ny tråd Svara på tråd  [ 283 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 29  Nästa
Det här dansar jag till!!!!! 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Det här dansar jag till!!!!!
"I got nothing but love for you" - Axwell!

Lyssnar på radio, inget ljudkort i datorn men det funkar med. Nu spelar de just den låten!!!


6 oktober 2010, 12:50
Medlem
Inlägg Re: Det här dansar jag till!!!!!
Det lustiga är att jag aldrig har varit på danshak (förutom en gång i Berlin på 80-talet) och dansar heller egentligen aldrig, men jag gillar musiken: den passar bra till mycket annat också - som typ matlagning och annat kreativt.

På sedvanligt aspigt manér har jag nu hursomhelst gått igenom samtliga (122 stycken) dansmusikkanaler i Screamers databas. Till en början hittade jag några stycken som gick att lyssna på, men vilka tyvärr höll en väldigt ojämn kvalitet - ena stunden spelades en riktigt bra, intelligent låt och i andra en riktig bajslåt; de verkada inte ha någon direkt koll på, eller bry sig om, vad de spelade, men i och med att jag hade flera olika kanaler kunde jag byta till nästa direkt när det kom en bajslåt och på så sätt kunde jag skapa en artificiellt jämn nivå.

Sedan hittade jag dock Proton Radio och efter att ha lyssnat på den i några dagar, så kan jag känna att jag kan rekommendera den (nu kommer de säkert börja spela bajs bara för att jag har rekommenderat den, men just nu håller den en hög - och jämn - kvalitet). Den finns att lyssna på i olika format:
* http://scfire-dtc-aa05.stream.aol.com:80/stream/1041 (använd till exempel Screamer (Presets->By Genre->Dance Music [0-90]->Proton Radio))
* protonradio.com (både som fritt strömmande (gratis) och OnDemand (mot en smärre kostnad)), gratisversionen fungerar utmärkt för min del.

Adam Beyer dyker för övrigt upp ibland som DJ - samt en något pårökt finländare med viss fäbless för något som han väljer att kalla "loop house" :lol:


8 oktober 2010, 15:00
Medlem
Inlägg Re: Det här dansar jag till!!!!!
Jag lyckas aldrig tajma rätt med övriga mänskligheten när det gäller masspsykoser kring olika företeelser. Det är bara att inse.
Nu, cirka tre år efter övriga Sverige, har jag förälskad mig i den här låten:

Den verkar vara bäst live, dock. Videon var lite putslustig också.


29 november 2010, 22:28
Medlem
Inlägg Re: Det här dansar jag till!!!!!
Fett cool video!

I serien skånsk sång med feta videos kommer här ÄPPELKNYCKARJAZZ!



29 november 2010, 22:40
Medlem
Inlägg Re: Det här dansar jag till!!!!!


Det här städade jag badrummet till idag.


1 december 2010, 14:52
Medlem
Inlägg Re: Det här dansar jag till!!!!!
Nu har jag hittat en ny låt att terrorisera DJ's med!!!!
Den här vill jag dansa till:
http://soundcloud.com/deathelectro/rebecca-fiona-bullets-adrian


21 mars 2011, 01:21
Medlem
Inlägg Re: Det här dansar jag till!!!!!
Det där var faktiskt en ganska trevlig visa.

Brukar du terrorisera vaxvändarna med allehanda önskningar?


21 mars 2011, 05:08
Medlem
Inlägg Re: Det här dansar jag till!!!!!
Jag terroriserar dem med en och samma låtönskningar som jag skriver på baksidan av kvitton, servetter och annat och räcker över glasburskanten med ett vördnadsfullt leende som förvandlas till ett rasande ramaskri när de vägrar spela om låten mer än en gång.

Annars är jag helt normal. (Inte.)

Men mitt minne är så dåligt så det tar tid att komma ihåg vad låten, som jag vill höra just där och då, heter. Men listan har sett ut så här ett rätt länge nu med vissa variationer:
Snälla spela "Leave the world behind" med Swedish house mafia och Robyn feat.Kleerup "Every heartbeat" och Rihanna "Only girl in the world" *stort hjärta på skrynklig servett/ett genomblött kvitto*
Då kommer alla här älska dig för evigt - du är bäst!!!!!

Mixar de sönder låtarna så melodin försvinner blir jag också väldigt besviken och skriver arga lappar och vägrar att dansa.
Spelar de rätt låt i rätt version(rätt version är livsviktigt) så blir jag överlycklig och dansar extra extatiskt.
Min sambo påstår att han skäms över mig på grund av det här.


21 mars 2011, 16:14
Medlem
Inlägg Re: Det här dansar jag till!!!!!
Jag är danssugen!!!
Hemmahelg med barnen betyder hemmadisco.

På gymet kan man smygdansa, de brukar ha bra musik.
Ska kanske bege mig dit ett tag senare idag.

Hade CRP 57 för två dagar sedan men nu kan det inte vara någon fara längre va?


8 april 2011, 09:06
Medlem
Inlägg Re: Det här dansar jag till!!!!!
Den här spelar de ganska frekvent på Radio Danz:
Citera:
http://www.youtube.com/watch?v=4gNSYF-qNGk


Jag tycker mig känna igen den där saxofonen :)


17 april 2011, 02:11
Ny tråd Svara på tråd  [ 283 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 29  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron