Re: Vad har du gjort idag?
Sant. Det har varit halvt igensatt ett tag -- medan jag varit tokkreativ -- men idag var det totalstopp, så jag tog äntligen itu med det: Varje gång jag tittar på det nu, så blir jag lite glad och nöjd med mig själv.
*sveper in på en älg*
Sladdar har man ju haft en del ja. Jag brukade koppla ihop alla möjliga apparater, så jag samlade på mig en del. Ett tag hade jag datorn kopplad till videobandspelaren, så jag kunde spela in det som visades på skärmen på en VHS-kassett; mycket användbart... Det egentliga syftet var att kunna visa skärmbilden på TV:n, men jag var tvungen att gå via videobandspelaren för att också få med mig ljudet, så inspelningsfunktionen fick jag på köpet. Nu är dock både TV:n och videobandspelaren borta ur bilden och kablarna inte lika användbara.
En massa nätverkskabel blev det också, innan inbyggt nätverk och senare trådlöst kom in i bilden, plus en del annat. Långt tillbaka hade jag raketmotordatorn inne i en garderob (med betongväggar), borrade hål och drog kablar ut till skärm etc samt hembyggd manöverpanel från vilken jag kunde fjärrmanövrera datorn och se alla lysdioder -- utan att behöva lyssna till den...