Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 482, 483, 484, 485, 486, 487, 488  Nästa
Vad har du gjort idag? 
Författare Meddelande
Moderator
Inlägg Re: Vad har du gjort idag?
Och vilken vettig människa har inte i det här sammanhanget tänkt tanken att män kanske inte borde ha rösträtt? Statistiskt sett brukar de betong- och antirättighetsrösta.

Och vilken vettig människa skulle inte uppfatta att den minister som ventilerade den tanken på FB just skämtade eller ventilierade? (Ja, jag är en sån där hycklerivänster-överklassare som förutsätter läskunnighet också. Visserligen inte de bristfälligt läskunnigas fel att skolan har havererat men i alla fall, det är svårt att kommunicera om man inte kan språket.)

4 juni 2017, 21:11
Medlem
Idag har jag använt "goto" :07: vilket väcker fina minnen från förra gången jag använde det -- för drygt 32 år sedan.

För den som inte fattar ett skvatt kan jag tillägga att detta är esoterisk nördhumor när den är som... den är.

Spoiler! :
Kommandot "goto" har en mycket intressant särställning i programmeringsvärlden. För att använda det krävs det att man antingen är en idiot eller ett geni. :04:

6 juni 2017, 02:49
Medlem
Schueberird skrev:
Spoiler! :
Kommandot "goto" har en mycket intressant särställning i programmeringsvärlden. För att använda det krävs det att man antingen är en idiot eller ett geni. :04:

Spoiler! :
Eller, ibland, att man saknar exceptions. Mycket.

6 juni 2017, 09:21
Medlem
Spoiler! :
Jo, en del missbrukar ibland exceptions för att uppnå samma sak som goto.

Som en del i ett fortgående projekt att bli bättre på vektormatte hittar jag då och då som förströelse på olika geometriska problem som jag sedan försöker lösa via vektorer istället för klassisk geometri. Igår när jag besökte det stora tänkarrummet satt jag och vek toapapper på olika sätt medan jag tänkte och kom på ett roligt problem, som jag först löste med klassisk geometri, men sedan gav mig på att även lösa med vektorer: Jag körde fast lite först, men idag löste det sig.

7 juni 2017, 13:28
Medlem
Jag har låtit bli att spränga postkontoret. Det var väldigt duktigt gjort av mig. Sen har jag delat ut post, till de som skulle ha posten, dvs inte jag.

Post i pluralis. Ett litet kuvert som såg reklamigt ut, och en stor inplastad moj till en kiosk.

Hur är det möjligt att postnord suger så otroligt fett?

7 juni 2017, 16:06
Moderator
Savanten Svante skrev:
Hur är det möjligt att postnord suger så otroligt fett?

De "outsourcear" till "frivilliga"…
(Jag har också råkat ut för det. Man borde ha rätt att få lön av såna företag tills de har bättrat sig, men då skulle de väl bara sätta åt sina brevbärare.)

7 juni 2017, 16:11
Moderator
Fått reda på att jag fått ett abstract accepterat för muntlig presentation på en konferens i Berlin där bara de allra bästa inom varje område ges utrymme. Det hade jag faktiskt inte väntat mig. Yay! Måtte avdelningen ha råd att bekosta resan nu bara. Jag har det då inte.

Transkriberat flerpartssamtal där flera personer pratar i munnen på varandra, sluddrigt.

Läst om samtalsanalys.

Roddat med en massa besvärlig logistik.

Tittat på Star Trek.

Ringt och klagat på att glutenfri pasta inte var så glutenfri.

Planerat en massa och blivit förvirrad.

7 juni 2017, 23:59
Moderator
Incognita skrev:
Fått reda på att jag fått ett abstract accepterat för muntlig presentation på en konferens i Berlin där bara de allra bästa inom varje område ges utrymme. Det hade jag faktiskt inte väntat mig. Yay! Måtte avdelningen ha råd att bekosta resan nu bara. Jag har det då inte.

Förvånar mig inte alls.
Nu får man hoppas de inser reklamvärdet i att skicka iväg dig.

8 juni 2017, 00:50
Medlem
Återupptäckt liggande stolen och tränat lite huvudräkning.

8 juni 2017, 03:49
Medlem
Zombie skrev:
Och vilken vettig människa har inte i det här sammanhanget tänkt tanken att män kanske inte borde ha rösträtt?
Nu missade jag sammanhanget.
Men jag skulle förbehållslöst stödja ett kvinnligt parlament som bara kvinnor får rösta på. Detta parlament skall ha exklusiv bestämmanderätt över kvinnans kropp.
Kläder/abort/barnafödande etc... sånt som vi män skall skita vilket i.

11 juni 2017, 00:24
Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 482, 483, 484, 485, 486, 487, 488  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.