Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 481, 482, 483, 484, 485, 486, 487, 488  Nästa
Vad har du gjort idag? 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Vad har du gjort idag?
Gått på dagligverksamhetsvuxendagis träff för föräldrar o närstående,kände mig inte som ett representativt autist utställnings exemplar,lämnade snabbt tillställningen.
Det bjöds på saft och piggelin,KS hade ej blivit besviken.

30 maj 2017, 22:07
Medlem
Att inte passa in på arbetsmarknaden och inte äga en proper hatt som ett riktigt mongo.

30 maj 2017, 22:59
Medlem
Är piggelin ett kodord eller? :04:

30 maj 2017, 23:17
Medlem
Tyvärr inte i detta fallet då...

31 maj 2017, 01:00
Moderator
Det låter tungt. Mina sympatier.

Jag har ägnat min lediga tid åt att argumentera mot transfober och rasister på facebook. Blir så jävla arg.

31 maj 2017, 01:20
Medlem
såmycketx skrev:
Att inte passa in på arbetsmarknaden och inte äga en proper hatt som ett riktigt mongo.

Har du nå'n plan?

31 maj 2017, 01:25
Medlem
Schueberird skrev:
såmycketx skrev:

Har du nå'n plan?

Köpa en hatt kanske...

1 juni 2017, 00:15
Medlem
såmycketx skrev:
Köpa en hatt kanske...

Je moet je kopen een Tiroler hoed:
https://www.youtube.com/watch?v=EgRmTrtmY4M

1 juni 2017, 16:06
Moderator
Jaha, så har man läst en tjej som försöker försvara sig mot höhö-ni-feminister-vill-ju-avskaffa-manlig-rösträtt-kritik mot att hon lägger sig i USA:s inre angelägenheter beträffande att Clintons kön kanske bidrog till att hon "förlorade" mot Trump och att hon ju egentligen inte gjorde det eftersom hon fick rätt många fler röster.

Och hon kom inte på det naturliga argumentet "vill du inte att man ska lägga sig i andra odemokratiska länders inre angelägenheter heller – t.ex. Kinas?", även om höhö-killen drog upp Saudiarabien som något vi hycklare kunde ägna oss åt istället. Såpass allmänbildad kan man inte längre räkna med att någon är, och värre, inte heller så rättighetsmedveten.

Då gjorde hon själv ett utfall mot Löfven som hycklare beträffande Saudiarabien. Det kunde väl gå an, även om det var ett varningstecken att hon bara nämnde Löfven, som om en borgerlig regering vore automatiskt oskyldig till allt sånt. Och varningstecknet stämde: sedan kom spyan om att "hatbomba SD" kunde han minsann göra.

Så förutsägbart alltsammans. Ändå är jag inte beredd på ett politiskt landskap där alla yngre uppfattar den politiska mittlinjen som mellan höger och extremhöger och inte ens ser något så uppenbart som att det var ett kvartssekel sen sossarna var vänster, så även om vänstern inte får göra något rätt för dem, ens om de gör exakt som Reinfeldt och Bildt, kunde de spara det krutet till dem som fortfarande är vänster.

Och inte heller har jag lätt att ta in att även om någon skriver vad jag tycker vettigt i en detalj så är det mycket sällan det bottnar i att personen har någon mänskliga-rättigheter-syn på mänskligheten att utgå ifrån eller ens någon förståelse för sådana orealistiska griller.

Tur att det inte fanns nätfora i Tyskland på trettiotalet. Men insändarsidorna fyllde kanske samma funktion av moraliskt uppochnervända världen och totalkollaps i en hel generation för "människovärde" som idé.

…………………………

Vad i helvete läser jag inte kungaskvaller för istället om jag inte orkar läsa något vettigt…

(Borde kanske postats i "Avreageringstråden" inser jag.)

4 juni 2017, 20:55
Moderator
Zombie skrev:
ett kvartssekel sen sossarna var vänster

… mer än.
Citera:
Tur att det inte fanns nätfora i Tyskland på trettiotalet. Men insändarsidorna fyllde kanske samma funktion av moraliskt uppochnervända världen och totalkollaps i en hel generation för "människovärde" som idé.

… eller det som senare skulle bli den idén.

/manshatare, landsförrädare, vänsterextremist, terroristkramare m.m.

4 juni 2017, 21:03
Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 481, 482, 483, 484, 485, 486, 487, 488  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.