Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 470, 471, 472, 473, 474, 475, 476 ... 488  Nästa
Vad har du gjort idag? 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Vad har du gjort idag?
Inte mycket. Och imorgon ska jag till jobbet. Fy vad jobbigt. :(
Undrar hur jag ska lyckas somna och vakna när jag måste vakna samma tid som jag annars går och lägger mig vid? :01:

2 december 2015, 17:40
Medlem
Idag har jag kollat på vilka aktiefonder jag ska byta till. Jag tycker det är viktigt att hålla koll på sin ekonomi och planera för framtiden. Det blir antagligen några etiska vapenfonder i fjärran länder (det är viktigt att på ett tidigt stadium stödja framtidens demokratier) och kanske en östeuropeisk hedgefond också för att spetsa till det lite. Sålunda redo för att fånga dagen kom jag till jobbet pigg och nyter, jobbade på fram till tolv och sedan tog vi en förlängd lunch och golfade en runda. Jag lät chefen vinna igen på de sista hålen (jag känner en befordran komma här snart, så det gäller ju att visa sig från sin bästa sida). Chefen var på topphumör och bjöd på en "rackare" på 19:e hålet (även kallat "Vattenhålet") och sedan beställde vi in varsin kaffeflicka i de bakre salongerna. Efteråt tvättade vi av oss som vanligt och brände våra för dagen nyinköpta Dressman-kostymer i en tunna på bakgården. Tillbaka till jobbet lagom till trekaffet. Vetelängd. Någon hade missat senaste avsnittet. Troligen kommunist. Hem igen prick klockan fem. Knäppte en bira. Vattnade pelargonerna. Maken kom hem prick klockan sex. Middagen avslutades strax innan senaste avsnittet. Kropparna grävdes ner i skogen. Sagostund och läggdags för småttingarna. Vi stannade uppe en stund till och pratade om dagens avsnitt innan lampan släcktes prick elva. En dag väl fångad.

16 december 2015, 02:28
Medlem
;)

Jag håller på att hosta ut lungorna på ett ganska smärtsamt sätt, astmatisk hosta.
Imorgon ska jag emellertid vara frisk för då ska jag jobba. Fattar inte att allting alltid krockar på de mest olämpliga sätt. Hello Murphy.

16 december 2015, 12:47
Medlem
*säger några välvalt tröstande ord* :27:

Idag har jag varit ute och grillat på den nybyggda altanen, vilken nu återigen är störst i kvarteret. Infravärme. Gasolgrill med fyrdubbla grillbäddar. Integrerad röktunna. Femdubbla rader hängpelargoner. Allt klart till helgens parmiddag. Jag fick senare på avvägar höra att grannens kanin försvunnit, men gräset har de fortfarande inte klippt och nu har det gått flera veckor. Så här kan man inte ha det. Det kan man faktiskt inte. Vi författade en enkel anmälan till tonerna av Wagners "Die Laune des Verliebten" (utsmugglad från Vatikanens hemliga arkiv (regelbunden stolgång är av särskild vikt)). Senaste avsnittet. Sagostund och läggdags för småttingarna. Maken klädde ut sig till John Pohlman. Jazztoner. Lampan släcktes en kvart senare än vanligt.

16 december 2015, 19:51
Medlem
Failat. Eller, egentligen failade jag i förra vecka men fick inte veta det förrän ikväll. Bajs.

16 december 2015, 20:09
Medlem
Failat i vad?

Tack för pepp och hepp Schubbe!

Idag var tamigfan en helt sjukt jobbig dag. Jobbade kväll igår och sedan dag idag vilket bara det är jobbigt. Och så är jag superförkyld och hostig och de där förbannade julstjärnorna som finns på varje bord på jobbet höll på att ta kål på mig. Blev akut allergisk varje gång jag så mycket som såg en sådan. Tårar och snor och hosta.
Och folk bara: Ååååh men gumman!! Hur ääääär deeeeet???! Du ser heeeeelt förstöööööörd ut.
Och jag ba': Blomman. *host snor host tårar host*

Kul.

Men nu är det jullov i några dagar.

19 december 2015, 01:47
Medlem
Jag kan för mitt liv inte komma ihåg vad min karaktär har gjort idag, men det var säkert något småborgerligt igen.

19 december 2015, 01:53
Medlem
Vad är storborgerligt?

Själv borde jag sova, men det gör jag inte.

19 december 2015, 03:39
Medlem
Det är något som är större än det mellanborgerliga.

19 december 2015, 03:43
Medlem
Jag kunde inte heller sova sedan! Så värdelöst att ligga i sängen och vrida sig i timmar. Men jag orkade inte gå upp heller.

Idag är en trött dag.

19 december 2015, 14:34
Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 470, 471, 472, 473, 474, 475, 476 ... 488  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.