Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar
Författare |
Meddelande |
Schueberird
Medlem
|
Re: Vad har du gjort idag?
Börjat skriva på storyn igen.
|
14 september 2015, 21:17 |
|
|
Schueberird
Medlem
|
Funderat mer på och sedan igår fått in fortsatt mer av huvudtemat i både story och gameplay. Just nu funderar jag på ett av sidotemana och hur stor roll det ska spela. Det ingår i bakgrundshistorien och sidoteman kan skapa bra variation, men för många sidoteman kan också göra storyn onödigt rörig (och den är redan rätt komplex som det är) och ta fokus från huvudtemat, så frågan är vilka sidoteman som är viktigast - och därför bör få en större del av story/gameplay-kakan - och vilka som skall ta mindre plats eller tas bort helt!? Hur mycket ska jag renodla?
|
15 september 2015, 14:35 |
|
|
Schueberird
Medlem
|
Tagit en paus och en rask promenad, på nära håll studerat bandyfans, fantiserat om ett ensamt kontorsfönster, insett att sommaren plötsligt är slut, passat på att titta på stjärnorna en stund, sett ljusglimtar i träden på andra sidan ängen, trevat mig fram på en mörk stig etc...
|
15 september 2015, 22:22 |
|
|
Schueberird
Medlem
|
Fått en del skrivet, besvarat några frågor, rensat lite, fyllt på med mer gameplay, fått en idé till den tokiga, men obligatoriska simulatorn, som alla indieutvecklare som "inte vill bli ännu en anonym kugge i spelindustrins mammonska maskineri eftersom det kränker deras konstnärliga integritet" förr eller senare måste fundera på för att få kalla sig "riktiga" indieutvecklare, samt maxat runt på 20 kilo gjutjärn.
Dock tror jag faktiskt att just min simulator skulle kunna blir rätt rolig att spela, vilket förstås alla "riktiga" indieutvecklare måste tycka (annars vore de ju inte värda namnet), men det skulle kräva en hel del forskning om ett ämne som jag har väldigt liten praktisk erfarenhet av - och helst utvecklas för Oculus Rift, eller liknande VR-system, för att komma bäst till sin rätt. Nåväl, det blir kanske som ett mellanprojekt någon gång - och förresten berörs ämnet redan, om än bara tll en bråkdel, i mitt pågående projekt.
|
16 september 2015, 22:36 |
|
|
Schueberird
Medlem
|
I förra veckan miniinvigde jag mitt nya kontor med en högst informell bullfest.
|
16 september 2015, 23:08 |
|
|
Schueberird
Medlem
|
Inlett (ännu) en första renskrivning av allt för att framförallt rensa bort sådant som inte gäller längre och flytta ny information till rätt ställe.
|
17 september 2015, 01:14 |
|
|
CodeRedAlert
Medlem
|
Jobbat och - puuuuuuuuh - skrivit och lämnat in det jag skulle.
|
17 september 2015, 01:49 |
|
|
Schueberird
Medlem
|
Bra jobbat.
|
17 september 2015, 02:24 |
|