Ny tråd Svara på tråd  [ 5079 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 456, 457, 458, 459, 460, 461, 462 ... 508  Nästa
Dagsform 
Författare Meddelande
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Metylfolat som jag nämnde ovan behövs inte bara för att bryta ner histamin utan är också centralt för att tillverka signalsubstanser. Om man har en viss gendefekt, som är förvånande vanlig, har man försämrad effekt av ett enzym som metyliserar folat. Metylfolat är dyrt, tyvärr, men måste testas. Det kan vara den viktigaste pusselbiten i många av mina symptom och svårigheter.


19 januari 2015, 09:35
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Fantastiskt detektivarbete, Inco!
Jag håller tummarna för positiva resultat.

Min dagsform är klarvaken fast jag precis gick och lade mig. Eller precis och precis men för 4h sedan cirka. Kanske sömnen var av arten supereffektiv och snabbverkande?
Har en vagel i ena ögonvrån som kliar men annars verkar jag fullt frisk. :elk:
Som en älg.

Nu ska jag lära mig hur Lightworks fungerar och påbörja ett projekt.


19 januari 2015, 10:22
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Tack så mycket! Och hos dig spirar visst kreativiteten som vanligt, CRA. Härligt!


19 januari 2015, 11:32
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
CodeRedAlert skrev:
Nu ska jag lära mig hur Lightworks fungerar och påbörja ett projekt.


Hmmm, det där kan kanske jag också ha användning för till mitt spel(mods)projekt. *laddar ner*


19 januari 2015, 16:57
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Nu har jag gjort klart min första video, istället för att sova. :?
Inte jättesmart.
Det var svårt att få bild och ljud att synka som jag ville. Nu måste jag bara kolla tutorials för hur man får bort sista biten med svarta bildrutor och hur man renderar till Youtube-format.

Imorgon/senare idag. För nu måste jag nog sova...Godnattgodmorgon.


20 januari 2015, 05:54
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Jag kämpar på med serotoninhöjande livsmedel och de enzymer och specialvitaminer som hunnit komma med posten. Det gör iaf susen för min aptit som varit i botten på sistone trots att jag varit så hungrig. Nu har jag inga problem med att få i mig maten. Ser till att använda min dagsljuslampa för nordiska ödlor också, samt motionera och meditera. Det känns inte som samma snabba fix som 5-htp, men välgörande ändå.


21 januari 2015, 10:41
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Bläh i största allmänhet... Äh...


22 januari 2015, 19:48
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Är på ovanligt gott humör trots att jag av hälsoskäl sitter fast i min lägenhet idag och sannolikt imorgon. Just nu leder jag 2-0 över trollen på IMDb och verkar lära en av dom vettigare användarna ett och annat.


22 januari 2015, 20:16
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Jag har mått skit i stort sett hela dagen, men så gav jag upp och tog en kapsel 5-htp trots att jag reagerat allergiskt på det. Nu mår jag bra! En och en halv timme tog det. Det sprider sig välbehag i kroppen på samma sätt som det gjorde när jag ammade. Jag tänker fan äta det! Det får gå på något sätt, om jag så skall behöva ta kortisonsprutor. Jag VÄGRAR att vara allergisk mot förstadiet till serotonin.


22 januari 2015, 20:21
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Incognita skrev:
Jag har mått skit i stort sett hela dagen, men så gav jag upp och tog en kapsel 5-htp trots att jag reagerat allergiskt på det. Nu mår jag bra! En och en halv timme tog det. Det sprider sig välbehag i kroppen på samma sätt som det gjorde när jag ammade. Jag tänker fan äta det! Det får gå på något sätt, om jag så skall behöva ta kortisonsprutor. Jag VÄGRAR att vara allergisk mot förstadiet till serotonin.


Du är verkligen tapper som orkar kämpa så mot jobbiga odds och omständigheter! :09:


23 januari 2015, 01:42
Ny tråd Svara på tråd  [ 5079 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 456, 457, 458, 459, 460, 461, 462 ... 508  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron