Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 432, 433, 434, 435, 436, 437, 438 ... 488  Nästa
Vad har du gjort idag? 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Vad har du gjort idag?
Lagat cykel. Den är snart klar.

Jag gör fel. Jag tänkte att cykeln skulle vara ett långtidsprojekt, men den blir fin och hel JÄTTEFORT. Attans cykel att vara fin :)

Bild

En sån, fast grå, trasig och rostig, överallt där en cykel kan vara trasig och rostig. Den var gratis.

26 augusti 2014, 03:29
Medlem
Undrat hur något kan vara oändligare än oändligheten.

Vissa saker ska man inte leka matematiker med...

27 augusti 2014, 23:59
Medlem
Oändligt många oändligheter? Jag begrep hur bra som helst innan matematikern dök upp.

28 augusti 2014, 00:03
Medlem
Meppe skrev:
Oändligt många oändligheter? Jag begrep hur bra som helst innan matematikern dök upp.

Hmm. Det där med olika oändligheter tror jag att jag känner till...

28 augusti 2014, 00:25
Medlem
Mats skrev:
Meppe skrev:

"Känner till" som i begriper matematiken eller "känner till" som i har sett diskussionen på youtube?

28 augusti 2014, 09:39
Medlem
Meppe skrev:
Mats skrev:
Meppe skrev:

"Känner till" som i begriper matematiken eller "känner till" som i har sett diskussionen på youtube?

Mer åt det hållet att jag tror mig begripa matematiken. (Även om det låter pretentiöst.)

28 augusti 2014, 10:37
Medlem
Själv lyckas jag inte komma fram till vilken oändlighetskategori som är oändligare...

28 augusti 2014, 15:35
Medlem
Om jag har förstått det rätt är mängden av reella tal oändligare än mängden av naturliga tal.

28 augusti 2014, 19:42
Medlem
Idag har jag fixat STRÖM till ett ställe som tidigare saknade ström. Win!

28 augusti 2014, 20:45
Medlem
Just nu sitter jag och skrattar åt recensioner på amazon. Tydligen finns det bättre alternativ än förstahandskällor om man vill lära sig något.

Det där är som att säga att det finns bättre sätt att få veta vad som händer i en Batmanserie än att läsa serien. För den delen anser jag ännu att det kunde ha blivit ytterst komiskt om jag inte haft min Batmanväska under psykologbesöket.

28 augusti 2014, 21:19
Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 432, 433, 434, 435, 436, 437, 438 ... 488  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.