Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 431, 432, 433, 434, 435, 436, 437 ... 488  Nästa
Vad har du gjort idag? 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Vad har du gjort idag?
Savanten Svante skrev:
Meppe skrev:
Återupptäckt några sånger på hebreiska som jag lyssna på hösten 2008. Dom känns ännu bekanta.

Sjunger Ehud Banai på hebreiska?

Efter en snabbgoogling skulle jag gissa på det. Men jag syftade på disney-sånger. Ville lära mig säga en mening på hebreiska, kom inte på tanken att googla och försökte bygga upp en vokabulär via sånger.

Ikväll landade jag efter många om och men och wikipediasidor på Israels nationalsånger.

13 augusti 2014, 21:30
Medlem
Var på en guidad rundvandring. Guiden ställde en fråga. Jag svara. Hon sa att jag hade det perfekta svaret. :mrgreen:

14 augusti 2014, 21:18
Medlem
Jag glömde skriva att jag dansade på bordet igår efter att ha löst ett jobbigt problem. Jag insåg att situationen krävde något utöver det vanliga och efter moget övervägande av alternativen föll valet på spontan bordsdans. Jag skred sålunda till verket.

15 augusti 2014, 07:58
Medlem
Såg just på Tangled. Eftersom jag upptäckte filmen medan jag bodde i Finland börja jag se kungadömets stad som Krakow. Tilläggas kan att vi har ett slott här som kungarna bodde i. Sedan har jag polska rötter. Men det blev en annan bonus den här gången. Har ett citat från slutet i spoiler.
Crime in the kingdom disappeared almost overnight. As did most of the apples.

Och så åt jag äppeldumplingar på festivalen. Dom fånga min uppmärksamhet med en bild av Putin och en text om att polska äpplen är bäst. Stod bara i kö i 3-4 minuter för att kunna göra min beställning.

15 augusti 2014, 23:06
Medlem
Idag har jag kopplat in världens äldsta nätverkskamera med hjälp av nätdelen till en nedlagd variant på gratisnät.

*duktig*

Fast inte blev det bra bild för det!

16 augusti 2014, 03:40
Medlem
VAD HAR JAG GJORT IDAG!!!?
Vad i helvete har jag gjort idag. Inget av värde what so ever.

18 augusti 2014, 17:40
Medlem
Idag har jag hjälpt till med ett mopedbygge. Det blir nog rätt häftigt när det är klart..

(mest hjälpte jag till med "Håll här är du snäll" och glada tillrop)

19 augusti 2014, 00:01
Moderator
Satt gränser och satt gränser och satt gränser och tvingat sonen att övervinna en del av sina kämpiga tvång utan att förstöra resten av dagen. Snygg balansgång där, om jag får säga det själv. Framsteg!

Gjort framsteg med min snåriga text. Transkriberat.

Grundlagt vad jag tänker mig som en ny vana: avsluta arbetsdagen med en halvtimmes må-bra-pepp för att rensa pallet och återfå ork.

20 augusti 2014, 18:21
Medlem
Sovit, sovit, tittat på en bra film (SVT: http://www.svtplay.se/langfilm-i-svt "Take Shelter") och musicerat en del utan riktig inspiration. Dagen flöt iväg mellan fingrarna. Det var visst en jobbig vecka det där, tog en massa energi.

24 augusti 2014, 02:33
Medlem
Försovit mig, jobbat, umgåtts med barn och en karlslok, tränat, somnat ofrivilligt, vaknat och druckit kvällste och nu kan jag inte somna om när man faktiskt ska sova.

26 augusti 2014, 01:55
Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 431, 432, 433, 434, 435, 436, 437 ... 488  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.