Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 421, 422, 423, 424, 425, 426, 427 ... 488  Nästa
Vad har du gjort idag? 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Vad har du gjort idag?
nallen skrev:
Vaknat.
Gått på toa.
Upptäckt att ingen skrivit nåt kul.
Läst.
Vaknat igen.
Handlat.
Upptäckt att ingen skrivit nåt kul.

Blä.
Det här var ju FRUKTANSVÄRT tråkigt att läsa!!!
Nu får du allt skriva något underhållande om det ska bli något.
Sätt igång.

Inco: Skickar lite styrkekramar fast jag inte fattar ett smack. Hoppas djupet är nått för den här gången och att det inte var så djupt där det var som djupast.

Meppe: Bra!!

Schubbe: Var hälsad!!
Jag har lyssnat på din låt och tyckte MYCKET om den! Lyssnade på vägen till jobbet så kunde inte kommentera men ska göra det en annan gång. Just nu är jag för trött för musik.

Själv har jag jobbat och varit rädd för en våldsam patientmänniska. Living on the edge. :02:

21 juni 2014, 20:21
Medlem
CodeRedAlert skrev:
Nu får du allt skriva något underhållande om det ska bli något.

Nä, här är bara sedvanlig misär. Fast idag var iaf. affären öppen.

21 juni 2014, 21:02
Medlem
Sett på film. Sedan konstatera jag att när det står "Johan" läser jag "Japan".

22 juni 2014, 20:13
Medlem
Utöver det har jag insett att min tyskakunskap är bättre än jag trodde. Kunde så gott som strunta i den där svenska texten så länge filmen var på tyska (eller engelska). Kinesiska och japanska var lite svårare att förstå utan att läsa.

22 juni 2014, 22:13
Moderator
Tack så mycket för styrkekramarna, CRA! De värmer. Jag har tagit mig ur den värsta avgrunden men är skör. Det är väldigt komplicerat. Nu finns det kommunikation om det. Det handlar om situationer som blir väldigt svåra för mig att hantera när jag inte är mentalt förberedd på dem. Och om asymmetrier i känslor. Och en ovana att hantera en sådan komplexitet. Och om en massa svåra hämningar som jag har och som andra inte har och som gör så ont i hjärtat på mig när jag ser att det är jag som ställer mig själv i periferin men ändå inte kan göra något åt det för att jag inte kan ta mig över mina egna oönskade spärrar.

Idag har jag... Kommunicerat. Visat mig sårbar. Och faktiskt fått en annan människa att kunna se lite mer positivt på sig själv. Det funkade för att hon är som jag. Det är lättare att tycka om sig själv när man inser att man tycker om någon som man är lik, särskilt om man kan se att den personen har en helt orealistisk bild av sig själv. Så... Då kan man inse att även om man har svårt att tro att motsvarande gäller för en själv, så kan man ändå relatera till att den andre upplever det precis så. Om man vill ju inte att den skall göra det, så... Win-win.

23 juni 2014, 11:57
Medlem
Handlat. Som om jag inte hade tillräckligt med problem så får man en vaxpropp till på köpet. Antar att jag får vara glad att jag inte är döv på båda ögonen.

23 juni 2014, 11:59
Moderator
Jag är döv på båda ögonen, men det gör inget, för jag har öronen att höra med. ;) (förlåt, kunde inte låta bli...)

23 juni 2014, 12:03
Medlem
Och det där är stavning a la Meppe dagen efter att hon sett någon verklighetsbaserad film. Korrekturläste mitt inlägg i nonsenstråden på andra forumet några gånger, gallrade bort flera stavfel, den stora majoriteten upptäckte jag medan jag skrev ordet och ÄNDÅ lyckades jag inte hålla min vanliga nivå.

23 juni 2014, 12:12
Moderator
Tack vare det lyckades du få mig att le, och det behövde jag.

23 juni 2014, 12:24
Moderator
Men... Meppe, blir du så starkt påverkad av filmen alltså? Blir det som ett trauma? Det händer mig ibland. Har du strategier för att finna fotfäste igen? Är du okej?

23 juni 2014, 12:25
Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 421, 422, 423, 424, 425, 426, 427 ... 488  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.