Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 417, 418, 419, 420, 421, 422, 423 ... 488  Nästa
Vad har du gjort idag? 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Vad har du gjort idag?
Upptäckt att som förhandgranskad kan man inte chatta.

5 juni 2014, 17:17
Moderator
Idag har jag sett något osynligt väldigt tydligt vrida på ett dörrhandtag och öppna dörren till balkongen med en bestämd men lugn rörelse. Det blåste inte. Vi var tre stycken som såg samma sak, mitt framför ögonen på oss. Skumt. Finns det någon "naturlig" förklaring till att en väldigt ordentligt stängd dörr öppnar sig själv på ett så lugnt och metodiskt och motoriskt krävande sätt?

7 juni 2014, 20:54
Medlem
Masspsykos?

:04:

7 juni 2014, 20:57
Moderator
Haha, nä, vi satt ned väldigt lugnt och åt lunch precis intill den där balkongdörren. Men rent hypotetiskt hade det förstås kunnat vara en rimlig förklaring. Vi pratade vidare en stund, trots att vi liksom tappade tråden lite, och sedan gick en i sällskapet resolut och stängde dörren igen. Han sade att han ville ge den där energin ett par minuter, men sedan fick det räcka.

7 juni 2014, 21:05
Medlem
Eftersom ni satt i en klunga på det viset så lutade huset (helt obemärkt) mot balkonghållet vilket utlöste en sorts kedjereaktion i byggmaterialet så att det lutande golvet fick väggarna att rubbas på något sätt vilket i sin tur fick materialet i balkongdörren att ändra fiberriktning en aning vilket skruvade åt runt handtaget som då åkte ned. Sedan lyfte någon på rumpan vilket rubbade balansen igen och det i sin tur fick dörren att glida upp.

:04:

Sherlock, at your service.

7 juni 2014, 21:13
Moderator
:10: Mycket logiskt. Så var det förstås! Det är skönt att ha en egen Sherlock att tillgå. ;)

7 juni 2014, 21:16
Moderator
Badat i Mälaren. Åh, vad det var härligt! Visst var det lite småkallt, men jag kände mig som ett med världsalltet just då så det gick alldeles obehindrat att trava rakt i. Efter en simtur och en massa njutningsfullt plaskande låg jag och flöt tills jag gick på grund med rumpan. Sedan var jag alldeles vimmelkantig av att ha haft så kallt vatten i öronen att jag ragglade.

8 juni 2014, 23:38
Moderator
Jag får nog konstatera att den här helgen går till historien som en av mina mest spektakulära... Jag har
- planerat forskning tillsammans med en av mitt fälts giganter och hennes (mycket trevliga) protegé.
- dejtat 4 personer
- premiärbadat
- sett ett spöke
- bjudits på både lunch och middag av en kock
- åkt taxi gratis
- gått vilse så att jag kommit rätt

Inte så illa pinkat om jag får säga det själv.

9 juni 2014, 00:39
Medlem
Hahaha! :lol:
Jag blir bannad minst!! Jäkla sugmun.

Måste du ha så likartade nick på olika forum? Det är lite som att gillra en fälla för en minnestrött.

:10:

9 juni 2014, 23:10
Medlem
CRA: Nah, skulle hetat samma här som där om man kunde haft ö i nicket så, verkade inte som nån lade märke till det heller förutom jag haha.

Inget jag kommer rapportera iaf :02: .

9 juni 2014, 23:20
Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 417, 418, 419, 420, 421, 422, 423 ... 488  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.