Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 415, 416, 417, 418, 419, 420, 421 ... 488  Nästa
Vad har du gjort idag? 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Vad har du gjort idag?
Misslyckats med att få min VHS överförd till DVD.

19 maj 2014, 11:46
Medlem
Incognita skrev:
Jag tror att jag har blivit flirtad med av en tidskriftsredaktör som jag känner, för inte brukar de väl annars avsluta mailen med "pusspuss"? :04:

Det låter lite oprofessionellt - i alla fall om det var i ett jobbrelaterat e-brev!?

19 maj 2014, 15:40
Moderator
Schueberird skrev:
Incognita skrev:
Jag tror att jag har blivit flirtad med av en tidskriftsredaktör som jag känner, för inte brukar de väl annars avsluta mailen med "pusspuss"? :04:

Det låter lite oprofessionellt - i alla fall om det var i ett jobbrelaterat e-brev!?

Det kom först ett superformellt brev på engelska som jag svarade på ganska formellt, och sedan kom ett svar på det på norska i betydligt mindre formell stil. Ganska typiskt honom. Han tycks ha en viss förkärlek för att bryta mot konventioner, gärna oväntat så att man blir lite överrumplad. Fast när man känner någon är man ju inte alltid jätteprofesionell i hur man formulerar sig. Inte för att jag känner honom SÅ väl iofs. Pussats har vi inte gjort.

19 maj 2014, 15:53
Medlem
Det kanske är en vanlig sedvänja i det fjärran, exotiska Norge!?

19 maj 2014, 15:56
Moderator
Kanske det. Eller så är han bara ganska tokig. Men jag skulle nog faktiskt tro att det är något slags intressemarkering.

19 maj 2014, 15:59
Moderator
Kanske också låter lustigt på norska? Lustigt som i "pussig" (som i vårt "puts" i "putslustig")? Har de "puss" som informellt ord för "kyss"?

19 maj 2014, 17:48
Moderator
Jag tror att det betyder samma sak. F ö är han tillräckligt bevandrad i svenska för att inte missa det ifall det skulle vara s k "falska vänner". Är det så jädra svårt att föreställa sig att någon skulle kunna flirta med mig? :04: Jag lovar, det händer faktiskt.

19 maj 2014, 17:53
Moderator
Det bidde inte alls seminarier idag för min del. Jag hade fullständigt glömt bort att jag skulle ha möte med min SIUS-konsulent idag, så det bidde det istället. Det var ju tur att jag såg det innan jag knallade iväg till seminarierna. Det kändes lite kymigt att missa seminarierna när jag nu sent omsider faktiskt hade bestämt mig för att delta i dem, så min hjärna tiltade där och ville inte alls ställa om sig, men det visade sig vara en väldigt god idé att ha det där mötet idag. Jag fick faktiskt riktigt god hjälp med att komma igång med mina en gång i tiden välfungerande system igen, och komma igång med det där systemet jag har tänkt mig att komma igång med länge. Plötsligt var en väldig massa odefinierade högar och lösa papper borta från mitt skrivbord och mina väskor, och mitt huvud var betydligt mindre rörigt det också. Bra ny SIUS, det där. Hon liknar mitt coolaste boendestöd lite. Piercad och med knallfärgat hår och iögonfallande seond hand-kläder och skinn på näsan. Förmodligen inte den lättchockerade sorten. Bra.

20 maj 2014, 16:08
Moderator
Incognita skrev:
Jag tror att det betyder samma sak. F ö är han tillräckligt bevandrad i svenska för att inte missa det ifall det skulle vara s k "falska vänner". Är det så jädra svårt att föreställa sig att någon skulle kunna flirta med mig? :04: Jag lovar, det händer faktiskt.

Kunde ju ha varit flerdimensionellt menade jag. Nyckelord "också".

20 maj 2014, 16:22
Medlem
Jag inledde dagen med att springa runt i min sexiga pyjamas och inte hitta den sladd som jag behövde. Jag hade en väldig massa till mesta delen oanvändbara kablar i diverse kartonger, men just den jag behövde hade försvunnit, så jag blev tvungen att skaffa en ny för att kunna föra över mer inspelade ljud till datorn.

20 maj 2014, 19:16
Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 415, 416, 417, 418, 419, 420, 421 ... 488  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.