Ny tråd Svara på tråd  [ 5079 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 408, 409, 410, 411, 412, 413, 414 ... 508  Nästa
Dagsform 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
CodeRedAlert skrev:
Jag vill älska och bli älskad även under den allra tristaste vardagen, när allt är så jävligt att man knappt förtjänar det.

Grejen är ju snarare att eliminera alla de där trista och dåliga stunderna.

EDIT: som söndagar till exempel, och därmed fick jag upp tråden på banan igen.


6 april 2014, 22:06
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
CodeRedAlert skrev:
Ja, lite så Star Rover.

Jag är nog rätt allergisk mot den här (som jag tolkar) söndagsskolevarianten av älskande och relationer. Ni kanske ska bo ihop alla tre(eller flera) någon gång, vad vet jag. Men att pendla till sina kärlekar och vara, antagligen, den bästa varianten av sig själv under den tid man faktiskt tillbringar med varann känns rätt tillgjort på något sätt.
Jag vill älska och bli älskad även under den allra tristaste vardagen, när allt är så jävligt att man knappt förtjänar det.
Er variant är lite som att plocka russinen ur kakan. Vilket inte är fel men känns fel för just mig av någon anledning. Jag har någon sorts övertygelse om att det inte ska vara lätt att älska och framför allt att bli älskad, det ska kosta på rejält för att man ska förtjäna det på djupet. Det kanske är lite stört...

Och jag värderar inte kärlek by the way eller försöker döma ut någons upplevelse av den! Tvärtom tycker jag att det är fint med människor som vill inkludera flera vuxna på det sättet. Som mamma är det ju självklart att kärlek är något som räcker till flera på samma gång.

Dagsform: Micket, micket nöjd med mig själv och tillvaron. Den där urblåsningen av skallen gjorde ju susen.


Det där med söndagsskolevarianten där man per definition alltid och i alla lägen som pendlande poly plockar fram det allra bästa av sig själv är också en myt och ett missförstånd, även om jag kan förstå hur den uppkomma för er som inte lever eller vill leva så, Koden. Tro mig: Jag må pendla till mina kärlekar i den mån jag klarar det och har råd med det, men jag är låååååååångtifrån alltid den allra bästa upplagan av mig själv när jag är på plats. Och vice versa. Skit händer, oavsett relations- och boendeform, vilket man får så lov att lära sig att hantera. Att kunna känna sig älskad även när man känner sig totalt avskyvärd och oförtjänt av att alskas av någon/några andra sitter som jag ser det inte i relations- och boendeformen.

Ponera att du, Koden, just där och då är så kräkless både på dig själv och din sambo/partner/whatever att du bara inte står ut med vare sig själv eller honom - då skulle det väl kunna kännas rätt schysst med möjligheten till en andningspaus, om så bara för några timmar inom ramen för ett större boendekollektiv där ni kunde häcka en stund på varsitt håll under inmundigande av t ex nybryggt kaffe och nybakade bullar i förstående bostadskollektivisters lag, utan att ert val att vara tvåsamma sammanboende för den skull blir ifrågasatt? :) Det är lite så jag tänker, visionärt om en slags utopi där det finns plats för det mesta, inklusive det traditionella i relations- och boendeväg inom ramen för något socialt större, mer allomfattande och inkluderande. :08:


6 april 2014, 22:23
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Tack för ditt förtydligande, CRA! Då förstår jag bättre hur du känner. Det är dock ganska sällan jag orkar vara den bästa varianten av mig själv. Mina kärlekar får sin beskärda del av skitjobbig vardag, jag lovar. ;) Sedan kan jag ju inte flytta från min son hur som helst, och inte flytta sonen från sin pappa. Vidare har jag fått en allt tydligare autistisk sida som kräver mycket space och egentid för att inte bli folkilsk. En liten polystugby med ett större gemensamhetshus i sitt centrum vore något. Drömma kan man ju alltid...

Kosta på rejält? Hm, alltså, jag tänker att kärlek inte kan vara helt friktionsfri och att perfektion är rejält överskattat, för att inte tala om ett fantasifoster, men jag ser inget egenvärde i att det skall vara så jävligt som möjligt. Jag tycker nog inte att det skall behöva vara överjävligt jobbigt för att man skall förtjäna att bli älskad.

För övrigt är det ingen dans på rosor att pendla. Logistiken är rätt rejält slitsam.

Tack för att du delar med dig av hur du tänker kring det här - det är intressant. :-)


6 april 2014, 22:29
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
EDIT (i nallens efterföljd för att bidra till att tråden kommer on topic igen): Dagsformen är mycket god i självacceptansens tecken. Kamrat Atarax gör smärre underverk med min förmåga att få stopp på hjärnspinn, meningslösa, självinkrökta tankeloopar och hjälper mig att bli mer lugn, samlad och konstruktiv. :)


6 april 2014, 22:32
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Incognita skrev:
Tack för ditt förtydligande, CRA! Då förstår jag bättre hur du känner. Det är dock ganska sällan jag orkar vara den bästa varianten av mig själv. Mina kärlekar får sin beskärda del av skitjobbig vardag, jag lovar. ;) Sedan kan jag ju inte flytta från min son hur som helst, och inte flytta sonen från sin pappa. Vidare har jag fått en allt tydligare autistisk sida som kräver mycket space och egentid för att inte bli folkilsk. En liten polystugby med ett större gemensamhetshus i sitt centrum vore något. Drömma kan man ju alltid...


Amen to that! Instämmer.

Incognita skrev:
Kosta på rejält? Hm, alltså, jag tänker att kärlek inte kan vara helt friktionsfri och att perfektion är rejält överskattat, för att inte tala om ett fantasifoster, men jag ser inget egenvärde i att det skall vara så jävligt som möjligt. Jag tycker nog inte att det skall behöva vara överjävligt jobbigt för att man skall förtjäna att bli älskad.

För övrigt är det ingen dans på rosor att pendla. Logistiken är rätt rejält slitsam.


You could say that again... :33:

Incognita skrev:
Tack för att du delar med dig av hur du tänker kring det här - det är intressant. :-)


Instämmer jag också i!

Lagade trasiga citat. /mod. Incognita


6 april 2014, 22:36
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
nallen skrev:
Grejen är ju snarare att eliminera alla de där trista och dåliga stunderna.

Ja alltså, en hel del elände skulle jag ju verkligen hellre slippa helt än dela med andra. Jag vill helst minimera det jobbiga överhuvudtaget. Elände är inte direkt någon bristvara. Jag vägrar att upphöja det till en dygd. Inte för att jag menar att någon annan här gör det, men personligen har jag nog min allergi just där. Det kan bero på att jag kommer från en familj med generationer av martyrer.


6 april 2014, 22:40
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Incognita skrev:
nallen skrev:
Grejen är ju snarare att eliminera alla de där trista och dåliga stunderna.

Ja alltså, en hel del elände skulle jag ju verkligen hellre slippa helt än dela med andra. Jag vill helst minimera det jobbiga överhuvudtaget. Elände är inte direkt någon bristvara. Jag vägrar att upphöja det till en dygd. Inte för att jag menar att någon annan här gör det, men personligen har jag nog min allergi just där. Det kan bero på att jag kommer från en familj med generationer av martyrer.


Hmmm, viss igenkänning på det också... :33:

Och stort tack för att du fixade till mitt inlägg ovan, Inco! :-) Jag visste nämligen inte hur jag skulle göra det själv.


6 april 2014, 22:50
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Star Rover skrev:
EDIT (i nallens efterföljd för att bidra till att tråden kommer on topic igen): Dagsformen är mycket god i självacceptansens tecken. Kamrat Atarax gör smärre underverk med min förmåga att få stopp på hjärnspinn, meningslösa, självinkrökta tankeloopar och hjälper mig att bli mer lugn, samlad och konstruktiv. :)

Härligt!

Själv börjar jag luta åt att det är en överkänslighetsreaktion av något slag jag har snarare än maginfluensa. Själva magsjukan tycks ha givit med sig redan. Inte för att jag vågat mig på att inmundiga något annat än provivashots som jag som av en händelse råkade ha hemma iofs...


6 april 2014, 22:53
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Lat! Har mest spelat spel på mobilen och läst en historisk roman." Barkhes döttrar.
Av Bodil Mårtensson.
Men nu ska jag ta mig i kragen och diska! ;)


7 april 2014, 14:23
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Lågt pH-värde.


7 april 2014, 19:38
Ny tråd Svara på tråd  [ 5079 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 408, 409, 410, 411, 412, 413, 414 ... 508  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.