Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 402, 403, 404, 405, 406, 407, 408 ... 488  Nästa
Vad har du gjort idag? 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Vad har du gjort idag?
Kaninmamma skrev:
Meppe skrev:
Hoppas också ni har det bra där uppe i Sverige.

Jag kan bara svara för mig och min familj!
Men vi har det bra!
Om vädret blir varmt imorgon ska vi till vår kolonilott , rensa ogräs och planera för alla grödor vi ska plantera .
Är det bra där du befinner dig?

Förutom att jag försöker kämpa mig upp efter en månad från helvetet...

Tror annars att min sarkasm gick förbi dig. Alla här är inte i det där landet.

27 mars 2014, 22:02
Medlem
Tjena Meppe! Jo jag brukar missa både sarkasm och ironi.
Det är ju ett av mina funktions hinder.
Så folk brukar tro att jag är en jäkel på att vara snabb i mun och svara roligt!
Men i själva verket så svarar jag korrekt på deras fråga.
Hoppas det blir bättre för dig!
Jag har själv haft en jätte tuff vinter.
Vi har alla olika svårigheter och motgångar som vi brottas med.
Då är det ju extra fint om vi kan stötta varandra.
Jag ska sova nu! Jag är rätt trött efter en lång buss resa.
Sov gott Meppe!

27 mars 2014, 22:09
Medlem
Det jag menar är att ditt inlägg såg ut som "hoppas medlemmarna förutom Meppe har det bra". Kanske jag som överreagerar, men vet av erfarenhet att om jag inte försöker reda ut saker genast riskerar det förstoras i min hjärna och i kombination med mycket annat leda till att jag garanterat överreagerar.

27 mars 2014, 22:13
Moderator
Jag är helt säker på att Kaninmamma inte menade det så. Hon kanske inte ens har koll på var du bor, har inte varit aktiv här på länge.

Sarkasmen gick mig förbi också. Det fanns inte på min karta att Kaninmamma skulle kunna mena så, så det slog mig inte att du kunde ha tolkat det så. Så bra att du berättar hur du tolkar det så att du slipper gå och vara ledsen i onödan. Tänk så lätt det är att såra utan att ha en aning om det!

27 mars 2014, 22:55
Medlem
Som sagt, ytterst sannolikt att jag överreagerar. Det brukar vara resultatet när jag fått sätta ner tid på att försvara mig.

28 mars 2014, 00:35
Moderator
Så skönt att du är medveten om det och har lärt dig att kolla det istället för att låta det växa inombords. :20:

Idag gick jag upp kvart över fem för att sanera här hemma. De stackars professionella städarna som skall tampas med mitt hem bör ju ha en dräglig arbetsmiljö.jag skulle ha röjt och tagit det värsta igår, men jag prokrastinerade tills jag tvärsomnade... Nu blev det gjort iaf.

Jag har tvättstugan också, så jag har faktiskt fått en hel del gjort allaredan. Bra det; jag kan behöva en motvikt till den klump jag har i magen inför eftermiddagens möte på skolan om sonens mående och situation.

28 mars 2014, 09:01
Medlem
Tjena meppe! Tråkigt att det blev missförstånd.
Men som sagt jag har ingen koll på vart någon bor.
Jag hälsade till alla !
Jag tycker bra om dig så det är trist att min vänliga gest blev upphov till ledsamheter.
Hoppas du är gladare nu!
Kram kaninmamma

28 mars 2014, 12:12
Moderator
Det är inte ofta det händer, men idag råkade jag hamna bakom någon som attraherade mig i kön på ICA. Han handlade bara bra varor, en massa frukt och grönt, mycket ekologiskt, kvalitetsråvaror och delikatesser av sådana märken som jag skulle ha valt, med maximal kvalitet för pengarna. En riktig finsmakare som uppenbarligen kunde laga mat. Dessutom placerade han varorna exemplariskt ordningsamt på bandet, med streckkoden åt rätt håll med omtanke om kassören, och utan att bygga varuberg. Den matkassen kunde få komma hem till mig anytime. :04: Han såg ut som en alldaglig variant av Schueberird + nördglasögon, med liknande klädstil fast snäppet mindre cool. Det var något i rörelsemönstret som gav mig aspiga vibbar.

29 mars 2014, 00:09
Moderator
Jag är förfärligt kinkig med vilka varor jag väljer, så det är inte ofta jag imponeras av någon annans kundkorg.

29 mars 2014, 00:13
Medlem
Incognita skrev:
Han såg ut som en alldaglig variant av Schueberird + nördglasögon, med liknande klädstil fast snäppet mindre cool. Det var något i rörelsemönstret som gav mig aspiga vibbar.

:D

29 mars 2014, 00:46
Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 402, 403, 404, 405, 406, 407, 408 ... 488  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.