Ny tråd Svara på tråd  [ 5079 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 400, 401, 402, 403, 404, 405, 406 ... 508  Nästa
Dagsform 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Mhm.


11 mars 2014, 19:12
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Men vi får se. En sak i taget. Nu är det sonens mående som är akut igen. I skolan står de handfallna inför konflikterna mellan honom och andra barn. Nu tycks de ha fått för sig att han ljuger en massa också, bara för att han tror på drakar.


11 mars 2014, 19:25
Avslutat konto
Inlägg Re: Dagsform
Jag håller tummarna för att det ska ordna sig för dig angående jobbet, Inco. Och även att det löser sig med sonens skolsituation. Verkar som det är mycket att stå i för dig nu.


11 mars 2014, 19:32
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Jepp. Tack! Jag håller tummarna för dig också.


11 mars 2014, 19:39
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Finns det någon annan skola i närheten som han kan flytta till? Den där verkar ju värdelös.


11 mars 2014, 19:40
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Den är inte värdelös. De jobbar hårt med att lösa det här. Min sons verklighetsuppfattning är inte lätt att hantera, och inte hans intensitet heller, eller hans svårighet att sätta sig in i varför andra tolkar honom som de gör, eller hans bristande lyhördhet för andras gränser, eller hans tendens att ta saker och ting väldigt hårt och sedan inte kunna släppa det. Vi är jättemånga som jobbar med det här. Och han vill inte byta skola.


11 mars 2014, 20:03
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Totalchockad! Jag har just sett en kvinna sitta i en soffa och det blev bara för mycket asså! :shock:


11 mars 2014, 23:11
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
*fnissar åt ovanstående*

För tillfället har jag lyckats prata sonen till ett bättre mående. Vi pratade om ticsen och tvången och han kände sig sedd, och efter ett tag kunde han se fördelar med sitt sätt att fungera också. En liten seger, många strider kvar att utkämpa. Skönt att kunna göra skillnad iaf.


12 mars 2014, 10:09
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Vet inte vad jag ska skriva mer än att jag förstås håller tummarna, Inco.

Sedan ramlade jag över det här på nätet. Har inte orkat genom hela än men handlar om Alzheimer och musik. Förmodligen också överhuvudtaget om demens, tristess och liknande och något känt eller något som betyder något för en. Såndär "flum" som säkert inte har någon plats bland privatiseringar och "besparingar" eller sådant som är självklart för "fungerande" personer men som förlorar sin relevans i folks ögon i samma ögonblick som de själva blir experter eller någon annan drabbas av psykisk sjukdom, demens, mörk hy och konstigt namn eller vad det nu är:
http://www.wimp.com/reactionmusic/


13 mars 2014, 01:22
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Kan vi inte avskaffa Lars Vilks på något humant sätt?
Det skulle frigöra tjugotal miljoner varje år till annat.

Det, är min dagsform.


14 mars 2014, 14:38
Ny tråd Svara på tråd  [ 5079 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 400, 401, 402, 403, 404, 405, 406 ... 508  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron