Ny tråd Svara på tråd  [ 935 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 94  Nästa
Endast tomten är vaken... 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Endast tomten är vaken...
Man är inte sjuk för att man blir berörd illa eller eljest av att någon visar sig vara fejk.


23 december 2010, 02:50
Moderator
Inlägg Re: Endast tomten är vaken...
Glömde en sak; citerar vad jag skrev eftersom det blev ny sida
Zombie skrev:
För mig förklarade CRA:s inlägg en väldig massa.

CodeRedAlert skrev:
[...] själva misstänksamheten och provocerad av det befängda och (faktiskt) sjukliga i hans fråga.

Men här tror jag hon/du utgår för mycket från din egen erfarenhet igen. Jag sitter inte inne med någon nyckel till Schueberird, men jag vet att just aspergare kan uppfatta saker på rent oanat olika sätt rent perceptuellt också. Har jag själv i viss mån fått lära mig den hårda vägen. ;)

Kan gälla både människor och abstrakta ting som mellanmänsklig moral. Förutom att just människor kan vara svåra nog att få ihop, få kött på benen på och få begripliga redan utan att man dessutom, i förhållande till "NT-normen", har svårt att få syn på vissa drag och är överkänslig för andra.

Du vet ju själv att schizofreni är en diagnos som har satts på aspergare, ibland sätts än, även utan att man behöver vara psykotisk...

Som sagt, just det här vet inte jag om eller hur det kan stämma i det här fallet, men som allmän tankeställare.

För den skull menar jag ju inte att man ska läsa tankar eller vända ut och in på sig för att vara allt man inte anar till lags, eller anklaga sig när man inte lyckades med det omöjliga. Bara att det aldrig kan skada att ta sig ännu en tugga kunskap att arbeta med.


23 december 2010, 02:52
Medlem
Inlägg Re: Endast tomten är vaken...
Nu råkar jag ha en del bakgrundsfakta som inte ni har. Kan inte gå in på vad eftersom det har avhandlats i PM med den det gäller.

Men jag påstår fortsatt att min uppfattning om det paranoida och därmed sjukliga (paranoia är faktiskt sjukligt när det går över en viss gräns) inte var helt taget ur luften.

Om det inte handlar om vanföreställningar förklara då:
Vad är det som är så svårt att svälja med hur jag är?
Vad är det som gör att ni tror att jag inte är den jag utger mig för att vara?
Det här handlar uppenbarligen inte om EXTREMEPOWER-historien eftersom saken varit uppe förut i olika omgångar.


23 december 2010, 03:03
Moderator
Inlägg Re: Endast tomten är vaken...
Vet inte hur träffad jag ska känna mig av det, men jag känner mig inte träffad. Jag tvivlar inte på dig och har aldrig gjort. Mitt inlägg var ett allmänt tips i EXTREMEPOWER/Schueberird-affären, grundat på min allmänna kännedom om folk och aspergare och på vad jag tyckte mig se utifrån, utan att veta något om er relation och utan några konkreta exempel i beredskap.


23 december 2010, 03:11
Medlem
Inlägg Re: Endast tomten är vaken...
CodeRedAlert skrev:
Vad är det som är så svårt att svälja med hur jag är?
Du verkar inte ha någon själ. Du tycks hela tiden känna att du behöver försvara din existens.

Varför lade du helt plötsligt ner EXTREMEPOWER till synes utan anledning? Efter att jag lagt in en bild från filmen Chi Sei? Vem är det som är paranoid och konstigt kopplad här egentligen? Känner mig inte ensam där inte. Du är ju på helspänn hela tiden för att pussla ihop din personlighet. Det vore surt om ett så långvarigt troll avslöjades som varandes någonting i stil med en glasögonprydd nördkille med ölbrynja havandes för mycket fritid istället för en het hårt arbetande milf i kortkort förmodar jag.

Och att du pm:ar folk har jag inte svårt att tro. Det gör du ju för att befästa din trovärdighet. Extra kränkande då för de som lagt ner tid på att prata med en fejkbrud.

Ska du vara uppe om nätterna om du har barn och jobb, blir du inte helt förstörd?


23 december 2010, 03:20
Medlem
Inlägg Re: Endast tomten är vaken...
Hahaha!
Het hårtarbetande milf i kortkort?

Tack antar jag.
Jag arbetar för tillfället mest natt dock.


23 december 2010, 03:22
Medlem
Inlägg Re: Endast tomten är vaken...
Jag är ju dessutom allt annat än svår att spåra från forum till forum så jag fattar inte hur någon ens kan tro att det är en helt annan person bakom som bara trollar hela tiden.
Händer sånt menar ni?

Jag orkar inte bemöta det där du skrev, Sugmund.
Är faktiskt helt less på det här.

Tolka hur ni vill.


23 december 2010, 03:36
Medlem
Inlägg Re: Endast tomten är vaken...
CodeRedAlert skrev:
Jag är ju dessutom allt annat än svår att spåra från forum till forum så jag fattar inte hur någon ens kan tro att det är en helt annan person bakom som bara trollar hela tiden.

Ja jag såg att du skrivit om lönen. Självklart, för att befästa det "faktum" att du är en riktig människa.

CodeRedAlert skrev:
Händer sånt menar ni?

Ja, du gör det ju, vem du nu är.

CodeRedAlert skrev:
Jag orkar inte bemöta det där du skrev, Sugmund.
Är faktiskt helt less på det här.

Tolka hur ni vill.

Oväntat :mrgreen: .

Frågan är, vem fan mer än jag är så sjuk i skallen att den spårar andra människor från forum till forum. Chi Sei?


23 december 2010, 03:43
Medlem
Inlägg Re: Endast tomten är vaken...
Zombie skrev:
Vet inte hur träffad jag ska känna mig av det, men jag känner mig inte träffad. Jag tvivlar inte på dig och har aldrig gjort. Mitt inlägg var ett allmänt tips i EXTREMEPOWER/Schueberird-affären, grundat på min allmänna kännedom om folk och aspergare och på vad jag tyckte mig se utifrån, utan att veta något om er relation och utan några konkreta exempel i beredskap.

Dina iaktagelser är säkert relevanta.
Det är ju inte som att jag lever ett konfliktfritt liv, direkt. Så det finns massa blinda punkter där.

Tack för att du åtminstone inte betvivlar!
Det är ganska energikrävande att behöva försvara sig för något som inte ens stämmer. Men hur ska jag annars göra?
Säger jag inget så blir det också misstänkt ur någon jävla synvinkel.


23 december 2010, 03:43
Medlem
Inlägg Re: Endast tomten är vaken...
sugmundfreud skrev:
CodeRedAlert skrev:
Jag är ju dessutom allt annat än svår att spåra från forum till forum så jag fattar inte hur någon ens kan tro att det är en helt annan person bakom som bara trollar hela tiden.

Ja jag såg att du skrivit om lönen. Självklart, för att befästa det "faktum" att du är en riktig människa.

CodeRedAlert skrev:
Händer sånt menar ni?

Ja, du gör det ju, vem du nu är.

CodeRedAlert skrev:
Jag orkar inte bemöta det där du skrev, Sugmund.
Är faktiskt helt less på det här.

Tolka hur ni vill.

Oväntat :mrgreen: .

Frågan är, vem fan mer än jag är så sjuk i skallen att den spårar andra människor från forum till forum. Chi Sei?

För det första, med andra forum menade jag inte Aspergerforum.
Schueberird var ju hjälpsam nog till att länka till ett annat forum.


23 december 2010, 03:48
Ny tråd Svara på tråd  [ 935 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 94  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.