Idag är jag inte neddekad - längre.
De senaste dagarna har jag dekat ner mig igen och skippat det mesta utom Projektet; ingen mat, inte mycket sömn, ingen hygien, ingen rakning, ingen disk/tvätt/städ, ingen utomhusvistelse - bara Projektet. Å andra sidan har jag fått väldigt mycket gjort och dessutom lärt mig använda en ny teknik när det gäller vad vi kan kalla "skulptering".
Imorse vaknade jag med ett ryck när jag plötsligt insåg att jag glömt en viktig sak, så jag hoppade upp ur sängen och började beta av det jag tidigare försummat:
- Jag betalade horan (ingen förseningsavgift som tur var) och övriga räkningar,
- rakade mig, kapade den värsta vildbusken, duschade och smorde in mig i välluktande oljor (eller motsvarande),
- hämtade in tidningennnarna,
- plockade in veckans post (inga svarta kuvert från jobbet än),
- loggade in på jobbdatorn (inget nytt hade som vanligt hänt),
- diskade:
, - tvättade,
- -lagade- åt frukost:
,
(mat är faktiskt en ganska bra uppfinning).
Mitt i den värsta hetsen trodde jag (på fullt allvar) att det kommit in en ekorre i köket; jag såg något röra sig i ögonvrån och min första tanke var att det var en ekorre och jag ryckte skrämt till, men blev snart lugnad när jag såg att det bara var ett blad ur min morgontidning som rörde sig i vinden.
Ikväll ska jag äta middag inklusive efterrätt (tårta). Nu tänker jag ta en tupplur.