Ny tråd Svara på tråd  [ 5079 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 393, 394, 395, 396, 397, 398, 399 ... 508  Nästa
Dagsform 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Hoppas jag inte trasslar till läget ännu mera än vanligt, men just nu är det måndag och onsdag som jag är allergisk mot. *skulle blänga på en kalender men jag har ingen inom synhåll*


14 februari 2014, 08:52
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Zombie skrev:
Då kan väl jag lika gärna fråga om jag sänkte dig med mitt inlägg. Det är som det är. Du är i alla fall ett av få tisdagsexemplar (eller vad det blir) i detta måndagsuniversum.

Nädå, det gjorde du väl inte, mer än att jag så klart bryr mig om du mår dåligt. Men jag vill ju hellre veta det än inte veta det. Och vilken fyndig och fin komplimang! Tack!

Tack Star Rover också! Jag orkar inte vara konstruktiv i alla lägen, verkligen inte, men jag orkar definitivt inte vara okonstruktiv hela tiden för då blir det ju bara ännu svårare. Sedan är det väl också så att jag är rätt bra på att hantera kaos då det är jag jag blivit van vid både under uppväxten och senare i livet, och då prioriteringarna blir tydligare då.

Jag har svårt för att sova nu sedan en period tillbaka. Är liksom uppe i varv hela tiden. Det är på gott och ont, för jag kommer ju åtminstone ur sängen. Inatt vaknade jag vid halv tre och kunde inte somna om. Jag gick upp och plockade ur diskmaskinen och fyllde den igen och fortsatte röja lite. Sedan försökte jag verkligen sova, vilade med katten i ett par timmar men fick inte en blund i ögonen. Sedan gick jag upp igen före halv sex och började städa och åt mat, för då var jag rejält hungrig. Nu har jag tvättstuga. Jag kommer att ha kommit ikapp rejält med tvätten, och fått den torr också. Vartefter jag får tvätt torr sorterar jag den också så att jag får packningen förberedd.

Jag har en diger lista över vad jag behöver göra idag och imorgon, men jag tror faktiskt att jag hinner utan att behöva stressa ihjäl mig alldeles. Jag tänkte att jag skulle ta mig till Myrorna när tvättstugan är klar, och leta efter bra utebyxor och lättare skor och gummistövlar till sonen som han kan ha med på resan. Han växer så otroligt mycket just nu så allt blir för smått hela tiden. Om jag inte missminner mig ligger det en väskbutik i närheten av Myrorna så att det blir lagom att gå dit och köpa en resväska sedan. Jag skulle ha passat på när det var rea men jag hann inte. Nu fasar jag för hur dyrt det riskerar att bli, men det kan inte hjälpas. Mina gamla resväskor har jag fått slänga för att de både blivit utslitna och kissade på av katt (han är gammal och lite småvirrig och tycker väl att bråte som bara står och samlar damm i ett hörn kvalar som toalett, eller så tycker han att sådant som luktar främmande för att matte haft det på resa behöver impregneras med hemmadoften, men nu får han inte komma in i klädkammaren längre).

Jag tycker att det är väldigt roligt att handla på Myrorna, uppvuxen på prylmarknader som jag är, så det blir en liten morot att komma iväg ut på ärenden.

Jag har faktiskt t.o.m. hunnit jobba lite litegrann idag. Jag är sugen på att skriva, för min idé har liksom tagit form nu äntligen. För en gångs skull tycker jag att det är riktigt roligt att gå igenom tidigare forskning som jag gör nu. Den delen brukar jag finna trist och oinspirerande, men nu har jag hittat en vinkling som finns precis lagom mycket i aktuell forskning men utan att ha blivit utvecklad på det sättet som jag vill göra. Jag tror att jag kan skriva fram min frågeställning riktigt bra och med en tydlig riktning med hjälp av den, och argumentera för mina val av teorier och metoder. Yey!

Nähäpp, dags för tvättstugan. Tråkigt! Och bullrigt!


14 februari 2014, 09:35
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Meppe skrev:
Börjar få tillbaka känseln i ansiktet och funderar på vad jag ska skriva.
Hade du känselbortfall i ansiktet? Varför?


14 februari 2014, 15:01
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
CodeRedAlert skrev:
Meppe skrev:
Börjar få tillbaka känseln i ansiktet och funderar på vad jag ska skriva.
Hade du känselbortfall i ansiktet? Varför?

Bedövning. Var till tandläkaren.


14 februari 2014, 15:29
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Aha!
Tänkte att det var något stressrelaterat.


14 februari 2014, 15:31
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Jag lyckades bryta mitt uppjagade speedade stresstillstånd med hjälp av djupandning tidigt i morse när jag hade vaknat med hjärtat i halsgropen och hjärnan i full gång. Jag blev påmind av "Fråga doktorn" av alla grejer. Och visst funkar det att verkligen ta ner andningen i magen, det gör det. Faktiskt. Tyvärr blev jag fullständigt utmattad istället och sov till tolv. Det hade jag väl inte riktigt tid med dårå. *suck* Så nu är jag rätt stressad igen. Men jag har gjort en plan över dagen och den borde kunna funka. Planen innefattar lite yoga. Jag insåg att jag inte sparar tid på att spara in på allt som ger ork.


15 februari 2014, 14:20
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Nu har exmaken hjälpt mig att kolla upp att det går att ta sig till flyget tidigt imorgon bitti. Jag har varit så nervös för det att jag inte har orkat ta mig för att kolla det själv. :01: Istället går jag och skjuter upp det och blir mer och mer nervös, detta trots att jag egentligen var rätt säker på att det brukar gå flygbussar även till de tidiga morgonflygen. Måste bara fixa att faktiskt boka biljetterna också. Detta märkliga motstånd...


15 februari 2014, 15:37
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Först trodde jag att dagen inte kunde bli bättre. Sen klicka jag omkring på mina vanliga sidor. Fick inse att jag var motbevisad.


17 februari 2014, 20:36
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Jag måste läsa på om demens! Var det inte det Inco forskar inom, delvis, på något sätt?

Kryssning bokad och betalt, praktikplats fixad och jag förutsätter att det leder till jobb inom en månad, max. Har inte tid att vänta längre.

Idag var det sol och en cykeltur, nu blir det mat och sova.


17 februari 2014, 21:06
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Rothsteinsk.


19 februari 2014, 19:40
Ny tråd Svara på tråd  [ 5079 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 393, 394, 395, 396, 397, 398, 399 ... 508  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron