Punk lämpar sig nog synnerligen väl för ålderskriser. Men nyckelbräda... är det överhuvudtaget ett instrument? Inte för att det spelar så stor roll kanske.
3 januari 2014, 15:03
Incognita
Moderator
Re: Dagsform
Hur hanterar man sin tioårskris? Genom att använda färgat hårgelé, sälja sitt gamla duplo på blocket och köpa en mountainbike? Eller vad?
3 januari 2014, 15:08
CodeRedAlert
Medlem
Tioårskris? Man börjar tycka att Justin Bieber är liiiiiiite mindre fantastisk än innan.
Jag vill också vara med i ett band, enmansbandet The Woman.
Eller vad ska jag heta?
3 januari 2014, 15:14
Schueberird
Medlem
Incognita skrev:
Men nyckelbräda... är det överhuvudtaget ett instrument?
Jorå, det finns - fast en del (sådana där konstiga typer) kallar det "keyboard" eller "elpiano".
3 januari 2014, 15:33
Incognita
Moderator
Ah!
3 januari 2014, 15:35
Schueberird
Medlem
Du måste dock lära dig att obehindrat sjunga baklänges - förstås. Eftersom det är min 40-årskris, så är det jag som bestämmer vilken musikstil vi ska spela.
3 januari 2014, 18:12
Schueberird
Medlem
Incognita skrev:
Hur hanterar man sin tioårskris? Genom att använda färgat hårgelé, sälja sitt gamla duplo på blocket och köpa en mountainbike? Eller vad?
Tioåringar kan nog sägas vara förskonade från ålderskriser; det börjar först vid 30.
3 januari 2014, 18:20
Schueberird
Medlem
Incognita skrev:
Ah!
Eller så bygger jag en bokstavlig nyckelbräda av en resonanslåda och 88 gamla järnnycklar av olika storlek.
4 januari 2014, 14:04
CodeRedAlert
Medlem
Det verkar finnas pollen i luften. Jag är supersnuvig och trött.
Happy New Year! Hello pollen.
4 januari 2014, 19:07
Zombie
Moderator
Ett tumpiano av nycklar i lämpliga storlekar för en skala på säg ett par oktaver, det vore något.