Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 376, 377, 378, 379, 380, 381, 382 ... 488  Nästa
Vad har du gjort idag? 
Författare Meddelande
Moderator
Inlägg Re: Vad har du gjort idag?
Incognita skrev:
Sant, jag värjer mig, jag också.

Så sent som igår gjorde jag en hel del för mig banbrytande terapeutiska insikter på det området, vad för slags rädslor det är jag går och bär på och vilka gamla spöken som triggas automatiskt i vissa situationer. Jag kunde därmed reflektera mer medvetet och verkligen inse att situationen idag inte är densamma (vilket blev ännu tydligare tack vare god kommunikation). Det känns bra. Lättnad.

26 november 2013, 00:46
Medlem
Incognita skrev:
Incognita skrev:
Sant, jag värjer mig, jag också.

Så sent som igår gjorde jag en hel del för mig banbrytande terapeutiska insikter på det området, vad för slags rädslor det är jag går och bär på och vilka gamla spöken som triggas automatiskt i vissa situationer. Jag kunde därmed reflektera mer medvetet och verkligen inse att situationen idag inte är densamma (vilket blev ännu tydligare tack vare god kommunikation). Det känns bra. Lättnad.

+1 :20:

26 november 2013, 01:43
Moderator
Idag har jag lugnt och sansat försvarat mig mot diverse personangrepp från en grupp moderater i Solna på facebook, framför allt mot en mycket aggressiv person som tydligen fick slut på sakliga argument.

29 november 2013, 16:32
Moderator
Alltså, skriver man mitt framför näsan på mig att poängen med jobbskatteavdragen är att låginkomsttagarna skall få större marginaler så får man räkna med lite mothugg. Det bara är så.

29 november 2013, 16:40
Medlem
Fyllt en cykelkärra med elektronikskrot. Nu blir det rent och fint hemma. Igår slängde jag alla trasiga kläder och sorterade resten.

29 november 2013, 17:14
Medlem
Jag skulle åka iväg med cykelkärran men ena hjulet satt dåligt. och när jag drog åt förstördes gängningen på stången så jag kommer behöva skaffa en ny stång eller två. Det bör vara billigt, om jag kan hitta eländet. Jag skulle kunna transportera en hel del av skrotet utan kärra dock... Det är inte första gången jag fördärvar cykelhjul på detta sätt.

Jag hoppas gängstängerna på biltemas byggavdelning duger.

30 november 2013, 16:40
Moderator
- lagat storkok av vegetarisk lasagne
- letat efter lego-Yodas huvud, förgäves
- hittat en massa borttappat plusplus i legot
- hittat och sanerat malansamlingar i legot (Hur skall man någonsin kunna vinna mot maljävlarna när de t.o.m. förökar sig i legot?!)
- hittat och sanerat malgömmor i klädkammaren
- käftat hjärtligt med boendestöd och påhälsande karl
- utfodrat sonen ett antal gånger
- spelat gin rummy med flow
- skadeglatt konstaterat att facebookbitchen fick en knäpp på näsan av den hon trodde sig försvara genom att vara oförskämd
- gjort läsläxa med sonen
- återförenat Arne Anka med sin vän

30 november 2013, 19:37
Medlem
Fy fan, det blev ett långt pass det där, men nu kan jag äntligen duscha och sluka en limpa medan jag lagar middag. Jag orkar inte räkna upp allt jag gjort idag, men det kanske räcker med att säga att jag suttit i 24 timmar i sträck och bara möljat på tills aktuellt delmål var uppnått.

1 december 2013, 05:42
Medlem
...och så har jag funderat på vart LåstInÖFårest tog vägen; gick hon kanske [konstpaus] vilse i skogen!? *badabish*

1 december 2013, 05:45
Medlem
Börjar inse att det i vanlig ordning inte går att köpa reservdelar löst till cykel. Får alltså köpa nya hjul på biltema. De gamla är förvisso rostiga och nya billiga ty det är hjul av den storlek som vanligen hör till barncyklar, men nog är det märkligt att inte varje liten beståndsdel kan köpas separat i denna tid av högautomatiserad lagerhållning, orderhantering och logistik. Och för den delen att fullständiga specifikationer sällan finns på nätet så man slipper mäta och ha sig.

1 december 2013, 14:07
Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 376, 377, 378, 379, 380, 381, 382 ... 488  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.