Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 373, 374, 375, 376, 377, 378, 379 ... 488  Nästa
Vad har du gjort idag? 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Vad har du gjort idag?
Du ska inte böna och be, du ska mer som beordra.
I sista hand drar du till med att du är suicidal om du inte får rätt hjälp. Ifs. verkar du nästan vara där redan på riktigt.

Ring och be om en akuttid imorgon kl.8. Förklara att du har kollapsat redan och behöver bli sjukskriven innan något ännu värre händer. Du behöver en andningspaus från allt i minst tre månader. Föreslå någon lämplig medicinering. Var konkret. Förklara att din asperger gör dig uttryckslös men att du egentligen skriker inombords. Säg som det är bara.

13 november 2013, 21:26
Avslutat konto
Sist jag gjorde så hände ingenting.

13 november 2013, 21:27
Medlem
Du kan ju byta vårdcentral, fast då kanske det tar ett tag innan ny tid. Men på kort sikt kan du åka till psykakuten och prata med dem.

13 november 2013, 21:27
Avslutat konto
Det var just sist jag åkte till psykakuten som inget hände. Sist jag gick till Vårdcentralen i det här skicket fick jag ett nytt recept på min medicin och ett "tiden läker alla sår".

13 november 2013, 21:30
Medlem
Byta vårdcentral kan du iaf göra. Man får välja bäst man vill nu.

13 november 2013, 21:31
Avslutat konto
Om jag bara hade orkat.

13 november 2013, 21:33
Medlem
Ska kolla hur man gör, misstänker det gör att göra via nätet.

Edit: E-legitimation (I mina vårdkontakter https://kontakt.minavardkontakter.se), blankett på posten eller bara gå dit är alternativen.

13 november 2013, 21:36
Avslutat konto
Ok. Dock kommer de undra varför jag bytt. Jag kommer inom kort bli känd som en typisk person från det område jag bor i: en arbetsskygg paria som bara vill bli sjukskriven så länge som möjligt. Och det vill jag inte. Jag vill bara göra något som jag klarar av.

13 november 2013, 21:40
Medlem
Orange skrev:
Ok. Dock kommer de undra varför jag bytt. Jag kommer inom kort bli känd som en typisk person från det område jag bor i: en arbetsskygg paria som bara vill bli sjukskriven så länge som möjligt. Och det vill jag inte. Jag vill bara göra något som jag klarar av.

De har nog betydligt värre kravmaskiner att tjura över...

EDIT: de vill förövrigt ha kunder. Vårdcentralerna har ingen anledning att inte sjukskriva. Att ifrågasätta sjukskrivningarna är det FK som gör. Vem som får pengar avgörs av läkarens byråkratiska kompetens och inte ohälsan i sig.

13 november 2013, 21:48
Avslutat konto
Det betvivlar jag inte, men ändå. Egentligen finns det mycket jag kan tänka mig göra innan jag tigger om hjälp. Jag borde börja i rätt ände.

13 november 2013, 21:50
Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 373, 374, 375, 376, 377, 378, 379 ... 488  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.