Ny tråd Svara på tråd  [ 5079 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 372, 373, 374, 375, 376, 377, 378 ... 508  Nästa
Dagsform 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Energisk.


30 november 2013, 07:52
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Schueberird skrev:
Energisk.

Bra bra.

Själv är jag lite rörig i skallen, på tillfrisknande från en blåskatarr, undersövd, oduschad och vid förhållandevis gott mod.


30 november 2013, 19:25
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Hypokondrisk. Visst gör det väl mer än molar om en urinvägsinfektion spridit sig till njurarna? Bara inbillning. Men får väl ta mig till vårdcentralen imorgon efter att ha dragits med det här i en vecka.


3 december 2013, 21:48
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Brasklapp och påminnelse till mig själv och världen inför kommande fall:

Intas omedelbart vid första känningen av urinvägsinfektion: så mycket äppelcidervinäger man tål i så mycket vatten man bara orkar (gärna någon liter).
Man kan lyckas skölja ut blåsan om man har tur.

Eller vad skrev jag nu? Blåsan ska sitta kvar, bakterien sköljas ur. Annars är det verkligen hardcore.

Men blåskatarr som spridit sig till njurarna...jo, det gör nog rätt ont? Men doktorn bums iaf.

Jag mår förrrrträfffligt.
Musicerar igen. Barnen sover. Livet är bra!


3 december 2013, 22:45
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Tack! Jag har pinat i mig surt limevatten förut. Idag har jag druckit en liter tranbärsjuice. Äppelcidervinäger hade jag dock inte tänkt på. Usch, det som är så äckligt! Men jag skall pina i mig skiten. Jag ringde 1177. Vid feber och akut smärta och illamående skall jag ta mig till akuten, annars vänta till imorgon bitti och fixa en tid på vårdcentralen. Om smärtan kan dämpas med alvedon är den inte akut. Just jädrars, jag måste sterilisera en burk att kissa i också. Öken! Jag känner mig så jäkla fräsch...

Härligt att höra att det är bra med dig, CRA.


3 december 2013, 22:54
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Det hjälper nog inte med äppelcidervinäger om det gått en vecka redan, jag menade mer som ett senkommet tips till nästa gång (peppar, peppar).


3 december 2013, 23:10
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Mhm. Då skippar jag det nog. Har inhandlat 3 liter sur läsk som jag mycket hellre häller i mig.


3 december 2013, 23:16
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Dagsform: FRrrümmmsssst.


4 december 2013, 16:09
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Nu får jag antibiotika. Och de tyckte inte att jag gick dit i onödan. Puh! Apoteket nästa.


4 december 2013, 16:59
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
CodeRedAlert skrev:
Dagsform: FRrrümmmsssst.


Äyâkräinìng?

Citera:
att gynna den lögre founon ~ frümst vedínsekter. äyâkräinìng utföres vid behov under höst och vìnter.Hôll after tornîgo`ßuskor frömst slön,nypon och björnbür


Det verkar som att du och Länsstyrelsen har rökt ungefär samma sak...


4 december 2013, 18:57
Ny tråd Svara på tråd  [ 5079 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 372, 373, 374, 375, 376, 377, 378 ... 508  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.