Ny tråd Svara på tråd  [ 5079 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 363, 364, 365, 366, 367, 368, 369 ... 508  Nästa
Dagsform 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Som sagt.
En hel stilnoct (minsta dosen) är en hel stilnoct för mycket.
Men hur ska jag annars få fatt i sömnen på beställning??!??!!?

Ikväll ska jag göra ett nytt försök och läsa en bok de sista skälvande...timmarna istället. Det är också ett problem att det inte blir omedelbar knockout utan att man kan vara vaken ändå rätt länge och hitta på drogade dumheter.

Och så får jag huvudvärk dagen efter, som baksmälla och är extremt seg och trött hela dagen ändå. Fast att jag sovit.

Men skitsamma, snart börjar skolans dag. Yippee. Okända föräldrar i stora massor och hemska barn överallt.


3 oktober 2013, 14:16
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Det absolut mest ofelbara knepet för att somna är att vilja hålla sig vaken, samtidigt som man ligger bekvämt. Funkar alltid. Kruxet är förstås att det inte är tillämpbart på situationer där man inte vill hålla sig vaken...


3 oktober 2013, 14:20
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Haha!
Tänk om man bara kunde suggerera fram det varje gång vid läggdags.

Inatt gick jag visserligen och lade mig väldans sent, runt halv tre tror jag. Men eftersom jag inte tog någon stilnoct så var jag piggare (och är det fortfarande) när jag vaknade. Än igår alltså.

Utöver det är min dagsform lätt uttråkad och likaledes handlingsförlamad. Det är nog någon sorts lättare höstdepression på G.
Jag tänkte baka kanelbullar idag, med anledningen av Kanselbullens dag idag. Men det lär inte hända känns det som.
Förresten är degen - ihoprullad, sockrad och kanelad och ordentligt jäst godare än själva slutprodukten.

Edit: Kanselbullen? Mihihi.


4 oktober 2013, 16:32
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Bullarna blev kansellerade, med andra ord.


4 oktober 2013, 16:35
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
:D

Mm, kan man säga.


4 oktober 2013, 16:39
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Jag köpte kanelbullar... Hade inte tänkt gå på det jippot, men det var halva priset på bullarna. Sonen blev väldigt glad, för han hade trott att de skulle få bullar på frita och var jättebesviken när så inte var fallet.

Jag har varit väldigt trött och seg idag, men nu, lagom till kvällen, börjar jag vakna till.


4 oktober 2013, 18:23
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Motbevisad

Fotnot: I slutet av april skrev jag något i stil med att saker inte kunde bli bättre.


5 oktober 2013, 14:48
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
*håll dig vaken* *håll dig vaken*

Måste hämta dotter snart. Det regnar och jag är trött som en gammal mört.


5 oktober 2013, 19:33
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Trodde jag piggnat till av vitaminerna.

Det blev en 4timmars komasömn mitt på dagen. Nåja. Jag missade bara saker jag ville missa :)


CodeRedAlert skrev:
trött som en gammal mört.



Jupp. Ganska precis.


6 oktober 2013, 21:58
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Jag är som alldeles sjösjuk idag. Varför vet jag inte. Jag drömde att jag var osynlig och drack champagne, kan det ha med det att göra måntro?


7 oktober 2013, 10:34
Ny tråd Svara på tråd  [ 5079 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 363, 364, 365, 366, 367, 368, 369 ... 508  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron