Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 362, 363, 364, 365, 366, 367, 368 ... 488  Nästa
Vad har du gjort idag? 
Författare Meddelande
Avslutat konto
Inlägg Re: Vad har du gjort idag?
Jag är väldigt imponerad över allt ni andra orkar med trots bristande ork!

11 september 2013, 15:53
Moderator
Orange skrev:
Jag är väldigt imponerad över allt ni andra orkar med trots bristande ork!

+1 (vilket skulle bevisas).

Eller för all del, håller med Inco om både Schubbe och Stjärnströvaren samt motsvarande om henne själv.

11 september 2013, 16:05
Moderator
Tyvärr är det jag hunnit med ganska lite jämfört med de måsten som kvarstår. :| Inte hann tvätten bli torr heller.

Eller... jag har faktiskt hunnit med en hel del. Det är inte att förakta. Men det är rätt knäckande att tänka på vad jag måste hinna utöver det. Logistik och samordning med andra sätter käppar i hjulen för mig. Imorgon skall jag iväg på jobbinternat, som dels måste förberedas (powerpointpresentation), dels innebär två dagar som jag inte hinner göra något alls hemma. Och medan jag är iväg kommer mina professionella städare hit, och jag behöver förbereda den städningen så att de får drägliga arbetsvillkor och så att det överhuvudtaget går att städa här när jag nu ändå betalar för det. Och sedan skall jag resa iväg över helgen.

Men nu skall jag först och främst äta min böngryta som fick stå och sköta sig själv medan jag var i tvättstugan (slängde ihop ingredienserna jättesnabbt, hade rationaliserat bort allt arbetskrävande).

11 september 2013, 17:46
Moderator
Övat mig i att prioritera. *stolt* :26:

11 september 2013, 18:11
Medlem
Incognita skrev:
Star Rover skrev:
nu kommer jag relativt snart att bli kallad till ett ganska så intensivt pilotprojekt i psykoterapisvängen, med just anknytningsproblematik i fokus. :-)

Låter som en intressant inriktning. Blir jättenyfiken.

Vadå, vadå vadåvadåva va?!

Jag vill också veta.

11 september 2013, 18:15
Medlem
Stadat, somnade, at kycklingsallad och kampat med google.

11 september 2013, 18:48
Medlem
Ingenting

11 september 2013, 21:46
Medlem
Inco och Koden: Jag har sedan ett par år tillbaka en samtalsstödjare med viss KBT-inriktning som jag träffar med varierande tidsintervall sedan ett par år tillbaka. Under resans gång har jag kommit på att jag lider så pass mycket av otrygg anknytning i barndomen (bland pga att mina Aspergerdrag gjorde mig såpass personlighetsmässigt och socialt avvikande så att mina föräldrar dessvärre inte fixade att förstå sig på mig, odiagnosticerad aspieunge som jag var). Det otrygga anknytningsmönstret spökar fortfarande för mig och ställer då och då till problem för mig. Jag har insett att bara samtalsstöd samt allmänt stöd ifrån nära och kära inte räcker till på långa vägar för att hjälpa mig att få bukt med eländet en gång för alla. Så jag vidtalade min samtalsstödjare om att jag (på rekommendation av en nära vän) vill få kognitiv psykoterapi under en längre tid. Det samtalsstödjaren intressant nog ville erbjuda mig är ett pilotprojekt med något som tydligen kallas "schemapsykoterapi med KBT", vilket innebär att man får jobba med de scheman (mönster), som det kallas, som man har med sig ifrån barndomen och som ligger och stör en som trauman. Syftet är att i grupp tillsammans med andra med liknande problematik samt handledarna (samtalsstödjaren och två till som är utbildade på området) ett par gånger i åtminstone ett års tid identifierar, arbetar sig igenom och förändrar sina barndomsscheman för att bli en mer balanserad och fungerande vuxen. Det här pilotprojektet är speciellt anpassat till och avsett för personer med neuropsykiatriska diagnoser, vilket nog är ett måste för att det öht ska kunna fungera för mig.

Mer info kommer när jag väl har blivit kallad till den första intervjun inom kort! :)

12 september 2013, 01:54
Medlem
Diskade just.

12 september 2013, 12:27
Medlem
Star Rover skrev:
Inco och Koden: Jag har sedan ett par år tillbaka en samtalsstödjare med viss KBT-inriktning som jag träffar med varierande tidsintervall sedan ett par år tillbaka. Under resans gång har jag kommit på att jag lider så pass mycket av otrygg anknytning i barndomen (bland pga att mina Aspergerdrag gjorde mig såpass personlighetsmässigt och socialt avvikande så att mina föräldrar dessvärre inte fixade att förstå sig på mig, odiagnosticerad aspieunge som jag var). Det otrygga anknytningsmönstret spökar fortfarande för mig och ställer då och då till problem för mig. Jag har insett att bara samtalsstöd samt allmänt stöd ifrån nära och kära inte räcker till på långa vägar för att hjälpa mig att få bukt med eländet en gång för alla. Så jag vidtalade min samtalsstödjare om att jag (på rekommendation av en nära vän) vill få kognitiv psykoterapi under en längre tid. Det samtalsstödjaren intressant nog ville erbjuda mig är ett pilotprojekt med något som tydligen kallas "schemapsykoterapi med KBT", vilket innebär att man får jobba med de scheman (mönster), som det kallas, som man har med sig ifrån barndomen och som ligger och stör en som trauman. Syftet är att i grupp tillsammans med andra med liknande problematik samt handledarna (samtalsstödjaren och två till som är utbildade på området) ett par gånger i åtminstone ett års tid identifierar, arbetar sig igenom och förändrar sina barndomsscheman för att bli en mer balanserad och fungerande vuxen. Det här pilotprojektet är speciellt anpassat till och avsett för personer med neuropsykiatriska diagnoser, vilket nog är ett måste för att det öht ska kunna fungera för mig.

Mer info kommer när jag väl har blivit kallad till den första intervjun inom kort! :)
Jamen aaaah! Det där vill jag också få testa. Hoppas att pilotprojektet går väl så det blir en erkänd metod.
Berätta gärna mer när det finns mer att berätta.

12 september 2013, 17:38
Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 362, 363, 364, 365, 366, 367, 368 ... 488  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.