Ny tråd Svara på tråd  [ 3347 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 331, 332, 333, 334, 335
Idag ska jag... 
Författare Meddelande
Moderator
Inlägg Re: Idag ska jag...
Idag skall jag träffa min flickväns son (snart 8 år gammal) för första gången. Det är lite nervöst.

25 maj 2017, 06:51
Moderator
Han är f ö troligen också autist. Det gör mig lite lugnare.

25 maj 2017, 10:56
Medlem
Stavningskontroll at your service: Accomplished.
Tror jag, osäker på dubbel c.
;)

Gick det bra med pojken, Inco?

Idag ska jag spurta ikapp på skrivkursen, har helt misslyckats att fullfölja den men ska på sista träffen i helgen iaf. Och sedan kanske träna, ha lite tvättstuga och pussla eventuellt ihop en klädstång och hänga upp allt som nu ligger precis överallt och städa lite och gå ut på en vederkvickande promenad (syrenerna blommar, har ni set!!) och försöka tänka på mina framsteg i stegen (steg2) och vara öppen för sund kärlek och gemenskap och gå på ett viktigt möte.
Ska vara kär också. Hela dagen.

26 maj 2017, 10:04
Moderator
Det gick bra. :) Han kände sig trygg nog att både prata och leka i min närhet. Det är tydligen ganska ovanligt. Jag tokgillar honom. Han kommer att vara hos oss idag igen. Han valde det själv. Hans andra mamma är krasslig.

Det var ett ambitiöst program för dagen, CRA.

Jag är ensam hemma hos min flickvän nu medan hon är på jobbet. Jag hade tänkt ta mig till Emmaus och shoppa second hand, men det vill sig inte riktigt. Det tar emot. Är väldans lat idag. Fastnar vid Star Trek Voyager på min ipad. Så dumt, när jag är i en stad som ligger vid havet och allting. Det riktiga havet. Men jag kan se havet från balkongen här. Alltid något.

26 maj 2017, 10:34
Moderator
Jag får ta och bryta ner det i delmål. Alldeles oavsett om jag tar mig ut eller inte så är det bra att duscha och klä sig. Jag skall duscha och sedan byta om till sommarbyxorna jag fick av min flickvän och som jag är så glad för (hon använde dem inte och de är precis vad jag ville ha). Det är ett bra mål, fullt genomförbart.

26 maj 2017, 10:52
Moderator
Så. Det var ju inte så svårt, att duscha. Och nu lagar jag mat. Har luskat lite och insett att jag inte alls behöver ta spårvagnen för att ta mig till Emmaus. Det är inte farligt långt att gå. Genast känns det mer görbart. Majorna är dessutom ett trevligt området att strosa i ju.

26 maj 2017, 11:46
Moderator
Det bidde ett antal fynd på Emmaus, bl a en jättecool döskallekjol som jag har på mig nu. Jag lyckades även hitta en blus till min flickvän. Jag hade en känsla av att den skulle vara hennes stil och passa på henne. Det visade sig att hon haft en liknande förut och blev jätteglad över den. Vidare hittade jag en ekobutik som har både glass och läsk som jag tål. Det är ovanligt.

Nu är vi i skärgården, och idag skall vi bada i en havsvik på Galterö.

27 maj 2017, 13:56
Ny tråd Svara på tråd  [ 3347 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 331, 332, 333, 334, 335

Som gäst saknar du privilegier.