Ny tråd Svara på tråd  [ 3347 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 327, 328, 329, 330, 331, 332, 333 ... 335  Nästa
Idag ska jag... 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
...skriva mer.
...TRÄNA! It's a promise.
...äsch.

Jag är på bläääääääääh-humör. Allt skaver och luktar lite illa. Vädret är grått. Alla känns lite dumma. Inklusive jag.


5 november 2015, 14:27
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Skriva rent dagens ändringar och nytillskott (jag tog bort en grej till och styrde upp en annan).


5 november 2015, 17:34
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Det blev bara äsch gjort idag.

Alltid nåt.


5 november 2015, 21:03
Moderator
Inlägg Re: Idag ska jag...
...träffa båda mina kärlekar. Lyx! :08:


6 november 2015, 09:26
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Dubbelmacka!

Men var har du varit, människa?


6 november 2015, 15:20
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
CodeRedAlert skrev:
Dubbelmacka!

:o :oops:


6 november 2015, 18:53
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Incognita skrev:
...träffa båda mina kärlekar. Lyx! :08:


Härligt med kärlek! \o/


6 november 2015, 22:49
Moderator
Inlägg Re: Idag ska jag...
Äh, jag träffade dem en i taget, faktiskt, och den ena enbart på en restaurang, så där blev det inte ens enkelmacka. ;)

Var jag har varit? Mest nerbäddad i sängen faktiskt, ensam eller med en eller annan katt. Förutom när jag har stressat som attan för att kompensera för att jag tillbringat alldeles för mycket tid nerbäddad. Jag har varit sjuklig och orkeslös och utmattad i största allmänhet, och samtidigt försökt jobba på.

Sedan var jag i Vancouver ett tag, med jobbet, på konferensen "Claiming Full Citizenship".

Och efter det har jag satt ut antidepp och tillbringat ännu mer tid nerbäddad i sängen. Nu hoppas jag på bättring. Kanske kanske att jag börjar hitta tillbaka till mig själv en del.


9 november 2015, 00:55
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Skönt att ha dig tillbaka.
Hösten är ju trots allt höst också, det kanske gör sitt till. Strongt med medicinutsättning, bara du ber någon närstående hålla koll ifall det börjar barka åt fel håll utan. Man vet ju aldrig.

Jag ska sätta mig vid tralala musikdatorn och fortsätta där. Lyckades lämna in en skrivläxa idag, precis som jag skulle. Ringde ett jobbigt samtal om dödsbon också, det var duktigt av mig.
Men jag har inte lämnat lägenheten på över en och en halv vecka nu. Sedan vi kom tillbaka från semestern. Jag vägrar gå ut, längre än till sopstationen och tvättstugan.
Cocoon it is.


9 november 2015, 19:07
Moderator
Inlägg Re: Idag ska jag...
Tack! :09:

Jo, jag har redan bett närstående hålla koll på mig ifall jag blir otrevlig och oempatisk eller deppig utan att inse det själv. Fast... Jag har just insett att jag förmodligen redan haft depression ett tag utan att inse det, eller kanske snarare biverkningar av medicinerna som lett till orkeslöshet och initiativlöshet. Kanske kanske har jag vaknat upp lite.

Jahapp... Här lagas det mat, sent omsider. Jag skall servera den snart. Det blir pastagratäng gjord på rispasta med tomatsås, mozzarella, sparris och en massa färsk basilika. Tomatsåsen är något av en chansning, men jag har kunnat äta lite tomat och vitlök. Mozzarella är den enda ost jag tål.

Sedan skall jag packa sonens skolväska och röja i köket och försöka hålla efter här så att jag inte behöver skämmas ögonen ur mig när mina kärlekar kommer och grattar mig på 40-årsdagen senare i veckan. Jag skall skriva en inköpslista också, för firandet. Det är knepigt att baka utan vare sig gluten eller histaminer, men det går. Det skall bli ngt slags basic pavlovatårta med bär och grädde och en kokostoscakaka. Till middag blir det antingen kalkonbröst eller fansanbröst, potatis och en gräddig tranbärssås som jag hittat på själv och som är alldeöes vansinnigt god trots att den inte innehåller någonting som jag inte tål. Jag kan lägga upp receptet i mattråden sedan, någon gång när jag sitter vid datorn.


9 november 2015, 21:32
Ny tråd Svara på tråd  [ 3347 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 327, 328, 329, 330, 331, 332, 333 ... 335  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron