Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 320, 321, 322, 323, 324, 325, 326 ... 488  Nästa
Vad har du gjort idag? 
Författare Meddelande
Moderator
Inlägg Re: Vad har du gjort idag?
Incognita skrev:
Nu har jag yogat samt burit hem 15 kg kattsand på huvudet. Några tittade till lite extra, men de kan ju själva försöka ta en sådan säck under armen bara så där och känna efter hur bekvämt det är.

Yogan gjorde susen. Jag har bokat upp mig på ett pass imorgon också. Meditationen för att släppa det gamla och leva i nuet har blivit väldigt mycket lättare. Armarna dras inte nedåt som av en massa tungt bråte längre, utan håller sig rakt ut alldeles av sig själva genom hela övningen. Det är som att det blivit en påtaglig lättnad över den. Jag känner mig avslappnad och befriad i den. Hoppas hoppas hoppas att det inte bara handlar om rent mekanisk träning eller teknisk finslipning, utan att det också handlar om att det mentala bagaget lättat. Det är i alla fall vad jag tänker läsa in i det. Om inte annat kanske det blir en självuppfyllande profetia.

Jag flexade ryggraden ganska rejält, och nu mår jag lite lätt illa av det. Är som lite skakig, men samtidigt oerhört avslappnad. Kanske är det en massa slaggprodukter i omlopp nu, eller så har jag ruskat om hormonsystemet rejält, eller nå't.

Tack, Zombie! Jag har kommit fram till att jag själv skall sätta ihop ett underlag för arbetsförmågeutredningen där jag visar upp hela spektrumet av svårigheter och styrkor. Samt ta tag i att dokumentera min meritering och mina styrkor som forskare och universitetslärare.

Gläder mig mycket. Var kvar i det som ger energi. Och jag skulle vilja se dig bära femton kilo på huvudet som en sydländska. Du kanske kan foga det till högsparkning bland dina styrkor? (på tal om dolda talanger förresten…)

22 maj 2013, 20:40
Medlem
Köpt riktigt söta flickkläder! Nu ska jag sova! GODNATT! :08:

22 maj 2013, 21:08
Medlem
sov gott sötfnutt!

22 maj 2013, 21:30
Medlem
OnT så har jag varit och klagat lite hos psykologen, det var välbehövligt, samt tagit en repa på myrorna där jag fyndade en spexig scarf, en dödssnygg gammal kastrull med mörkblåmönstrad emalj, en helt oanvänd garnvinda för nästan gratis (TJOHO!) samt två påsar mystery-garn som jag misstänker kan vara silke faktiskt. återstår att se när jag orkar inspektera dem lite närmare. annars var det väldigt trevliga färger, riktigt klar och fin blå respektive röd och kan säkert bli nåt bra oavsett.

sen har jag färgat garn. och nystat garn. och stickat lite, med garn. jag gillar garn.

22 maj 2013, 21:34
Medlem
Vårfest blev det och solen tittade till och med fram.
Idag blev min äldsta dotter headhuntad på egen hand av någon som ville att hon skickar in bilder till en modellagentur. Och självklart blev hon eld och lågor.
Det har hänt några gånger förr men då har jag varit med och glömt bort det hela efteråt...

Hennes argument för att vi denna gång faktiskt ska ta kontakt med agenturen är att hon då får chansen att tjäna lite egna pengar vilket blir viktigare och viktigare ju äldre hon blir. Veckopengen räcker inte så långt längre. Men jag vet inte.
Jag vet faktiskt inte.
Det känns fel.

Jag blev också headhuntad av en väldigt påstridig kvinna från en modellagentur när jag var yngre. Fast ändå betydligt äldre än vad min dotter är nu...hon är 11år för bövelen!
:01:

22 maj 2013, 22:32
Medlem
Har träffat min trevliga kusin idag. Packat ur kartonger och lagat mat.

22 maj 2013, 22:36
Moderator
CodeRedAlert skrev:
Vårfest blev det och solen tittade till och med fram.
Idag blev min äldsta dotter headhuntad på egen hand av någon som ville att hon skickar in bilder till en modellagentur. Och självklart blev hon eld och lågor.
Det har hänt några gånger förr men då har jag varit med och glömt bort det hela efteråt...

Hennes argument för att vi denna gång faktiskt ska ta kontakt med agenturen är att hon då får chansen att tjäna lite egna pengar vilket blir viktigare och viktigare ju äldre hon blir. Veckopengen räcker inte så långt längre. Men jag vet inte.
Jag vet faktiskt inte.
Det känns fel.

Jag blev också headhuntad av en väldigt påstridig kvinna från en modellagentur när jag var yngre. Fast ändå betydligt äldre än vad min dotter är nu...hon är 11år för bövelen!
:01:

Då kanske det går att förklara litet om branschen för henne, i valda ord, och vad det är den söker, hur den söker upp anorektiker utanför kliniker, vad arbetet faktiskt innebär bakom de klatschiga bilderna, även i status och makt över sig själv, och vad det innebär till skillnad från något mer kreativt (om så bara att lära sig om människor, samspel och affärer genom att stå bakom en disk)? Kanske med hjälp av några nätteveprogram eller så (gick inte något på TV härförleden?). Kanske i kombination med någon idé om alternativa jobb också…

23 maj 2013, 01:04
Medlem
Jo, vi har pratat mycket om vridna kroppsideal och utseendehets och allt möjligt som kopplar till orättvisor och ytlighet mm. och hon är väldigt vaken redan när det kommer till samhällsengagemang på olika plan, orättvisor i världen osv.
Samtidigt är hennes största intressen kopplade till utseende, sångröst och kroppslig förmåga, hon går i en skola med dans-, musik- och teaterinriktning med allt vad det innebär.
Att få synas och få uttrycka sig och vara någon genom att prestera på dessa plan går inte att komma ifrån i den världen. Hetsen finns där och är en del av drivkraften för de här barnen - det är redan några som fallit ifrån klassen på grund av det.

Det är ett moment 22. Min uppgift är väl att försöka balansera så mycket det går.

Lyckligtvis har hon gott läshuvud också och tycker att alla ämnen i skolan är roliga och intressanta, inte bara de konstinriktade. Så jag är inte så orolig för just den biten.

23 maj 2013, 01:32
Medlem
Om man nu råkar ha det där utseendet för sig naturligt, vara så där smal och graciöst långlemmad av naturen, har ett vackert fotogeniskt ansikte osv. så borde det inte heller vara något att behöva dölja eller avstå ifrån att dra nytta av bara för att alla andra inte ser likadana ut?
Det är inte heller rättvist.

Å andra sidan behöver man inte aningslöst kasta sig i famnen på dem som upprätthåller de vridna idealen och låta dem utnyttja ens utseende till att just upprätthålla de idealen.

Å ena sidan måste man kanske ge sig åt gamarna i viss mån i den branschen som hon vill lyckas i. Ska man få roller i filmproduktioner eller musikaler eller annat i den världen så är all exponering av godo.

Å andra sidan...

23 maj 2013, 01:48
Moderator
Å en sida är Sverige fortfarande ett rätt litet land där det finns en chans att man kan komma någon vart på litet mindre extrema vägar än i den anglosaxiska världen. Särskilt om man både är begåvad och råkar ha utseendet för sig. Se på diverse svenska artister i den yngre till yngre medelålders generationen. Visst, tiderna förändras; men bättre än att gissa på den punkten kanske skulle vara att ta kontakt med några yngre vettiga svenska artister (sångare/ dansare/ skapare/ skådisar osv.), gärna kvinnliga, och fråga till råds och så – om det låter sig göras. Och/ eller typ managrar eller andra experter, i varje fall folk som jobbar med the real stuff.

23 maj 2013, 02:01
Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 320, 321, 322, 323, 324, 325, 326 ... 488  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.