Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar
Författare |
Meddelande |
Sheyen
Medlem
|
 Re: Vad har du gjort idag?
*sjunger Kombaya och håller ett stadigt tag i dina händer* Lugn och fin. Det är verkligen asjobbigt att leva. Alla måsten gör en totalt söndertrött, men kom ihåg att det finns både bättre och sämre dagar.  EDIT: Det är lätt att påminna andra om det, men det är svårt att påminna sig själv om det, speciellt när måendet inte är på topp.
|
22 maj 2013, 07:42 |
|
 |
Orange
Avslutat konto
|
 Vi får hoppas Neuropsyk kan göra något. Jag litar inte allt för mycket på läkarnas tolkning av provsvar heller. Förutom att det ju finns tillstånd som inte kan påvisas genom prover på vårdcentralen så kan även ett litet underskott (inte tillräckligt för att räknas som brist) vara plågsamt. Kanske speciellt för npf-are, vilka verkar så känsliga för allt (många av oss i.a.f.) När jag misstänkte mig ha järnbrist togs det prover, men enligt läkaren hade jag ingen brist och behövde inga tillskott. När jag ett kort tag därefter gjorde en labb i naturkunskapen som gick ut på att kolla hb-värde kommenterade min lärare att jag verkade ha jättelågt värde och borde gå till vårdcentralen. Jag gick då och tog prover igen men enligt läkaren hade jag fortfarande ingen brist.  Nu när jag tar järntillskott på eget bevåg känner jag mig lite piggare hur som helst.
|
22 maj 2013, 12:00 |
|
 |
kullan
Medlem
|
Ingenting än så länge
|
22 maj 2013, 12:08 |
|
 |
Sheyen
Medlem
|
Gjort i ordning dagens lunch som blev uppvärmd majs med salt, smör och mangoraja. Till det: ett glas juice.
|
22 maj 2013, 12:14 |
|
 |
Xzirie
Medlem
|
Tagit min första normala dusch på nästan 2 månader!
|
22 maj 2013, 12:59 |
|
 |
CodeRedAlert
Medlem
|
Skål för det, Xzirie!
Jag har ringt några samtal, sovit, läst bok, läst på fyra olika forum och lite till, myst med katterna, plågat sambon, väckt barnen och packat iväg dem.
Nu försöker jag slita mig från datorn men det går så där. Måste duscha och göra mig i ordning men det lockar inte alls med en vårfest en kylig, mulen, regntung dag som denna. Och så måste jag umgås med en massa föräldrar. Idag har jag inte lust med något.
Fast skönt att se att inte alla är lika lättmanipulerade. Det kanske finns hopp för mänskligheten även om mer än hälften av alla som ingår i den verkar sakna vissa grundläggande mänskliga egenskaper?
|
22 maj 2013, 14:39 |
|
 |
Incognita
Moderator
|
Idag har jag samlat in forskningsmaterial som jag inte vet om jag kommer att få använda.  Men i så fall skriver jag en bok på eget bevåg, eller en blogg eller vad fan som helst. Det jag har att säga kan ingen ta ifrån mig, och jag kan skriva. Givetvis skulle jag inte göra någonting oetiskt, men de jag forskar om har en egen agenda att vilja göra sin röst hörda. Ingen kan hindra mig från att kämpa för de demenssjuka. Sedean har jag ringt arbetspsykologen, som naturligtvis inte hade en aning om att universitetet kommit fram till att arbetförmedlingen inte hade något att komma med. Hon var mycket förvånad. För det har de ju. Nu försöker jag få tag på personen som handhaft mitt ärende om tjänst, men det är visst något fel med telefonerna så det går inte att komma fram. Sedan blir det KundaliniYoga.
|
22 maj 2013, 14:52 |
|
 |
Zombie
Moderator
|
Blivit glad över Incos kampglöd och blick för möjligheter. Och över att det verkar finnas folk som kan [fås att] kämpa för det nuvarande jobbet också.
|
22 maj 2013, 14:59 |
|
 |
Incognita
Moderator
|
Tack! Det bästa med att inte ha något att förlora är att man inte har något att förlora.
|
22 maj 2013, 15:02 |
|
 |
Zombie
Moderator
|
Och tack Sheyen och Orange. Jo, saker är lätta att säga och kan vara ett djävla pusslande… "borde" kanske säga något positivare men är för trött nu.
|
22 maj 2013, 15:03 |
|
|
Som gäst saknar du privilegier. |
|