Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar
Den specifika RÄVnonsenstråden
Författare |
Meddelande |
nallen
Medlem
|
Re: Den specifika RÄVnonsenstråden
Det är väl klart som fan det är en fråga om åsikter. Äktenskap är mellan en man och en kvinna. Vad folk sen gör hemma, utanför det offentliga är en annan sak.
|
29 mars 2014, 21:59 |
|
|
Meppe
Medlem
|
... Gayskap?
|
29 mars 2014, 22:41 |
|
|
Zombie
Moderator
|
Då tycker jag vi börjar arbeta för att förbjuda äktenskap mellan man och kvinna.
|
29 mars 2014, 22:54 |
|
|
Ufo
Medlem
|
|
29 mars 2014, 22:57 |
|
|
nallen
Medlem
|
Stollar. Båda två.
|
30 mars 2014, 10:20 |
|
|
Zombie
Moderator
|
Om det är en åsiktsfråga, och du vill ha ett förbud, så säger mig min grundläggande rättskänsla att det ska gälla lika för alla. Det stolliga är idén om förbud, inte rättskänslan.
Åsiktsfråga kan det vara på det privata planet. Jag kan inte hindra någon från att tycka att alla judar borde gasas heller. Men på det samhälleliga planet kan varken judars eller homosexuellas eller några andras grundläggande mänskliga rättigheter vara förhandlingsbara förrän vi talar om att missbruka dessa rättigheter till att överträda mittlinjen mellan sina egna och någon annans rättigheter, det vill säga begå (moraliskt) brott.
|
30 mars 2014, 16:11 |
|
|
Meppe
Medlem
|
Något har skadat min räv. Den stänger ibland ner sig själv, till synes slumpmässigt vid vanligt användande (youtube + forum (det här, AF eller FL)).
|
1 april 2014, 11:57 |
|
|
Savanten Svante
Medlem
|
|
3 april 2014, 18:58 |
|
|
Meppe
Medlem
|
Vår katt brukade vara i liknande ställning som sista räven, men med framtassarna på min axel.
|
3 april 2014, 21:16 |
|
|
Savanten Svante
Medlem
|
|
3 april 2014, 21:52 |
|
|