Ny tråd Svara på tråd  [ 3347 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 314, 315, 316, 317, 318, 319, 320 ... 335  Nästa
Idag ska jag... 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Fan, det är fint väder idag, så här är planen för dagen:
1. Ät ordentlig frukost.
2. Ta en långpromenad med kamera.
3. Laga den där middagen som aldrig tycks bli av.
4. Jobba.


17 februari 2014, 14:39
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
CodeRedAlert skrev:
Jag ska göra en pizza precis. Den är mycket efterfrågad av otåliga barn och människor.


Menar du att barn inte är människor!? Vavava!? :10: :04:


17 februari 2014, 14:40
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Äh, det dök upp en grej som jag var tvungen att utreda först, så det blev ingen långpromenad och nu har solen redan gått ner. Nåväl, det får bli en kortis.


17 februari 2014, 19:28
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
CodeRedAlert skrev:
Kom Inco iväg nu då?

Jag ska göra en pizza precis. Den är mycket efterfrågad av otåliga barn och människor.
Efter det vet jag inte, vila?
Har redan haft tvättstuga och diverse läxförhör med två plottriga barn och varit ut med två katter som klagade över förfrusna och våta tassar. De skulle behöva små vattentäta tossor, de där söta kattorna. Kanske kan man göra sådana själv?


Blev det någon pizza till barn och människor? Hur tillverkades den? Vad täcktes den med?


17 februari 2014, 21:53
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Ja just det!
Barn är ...små människor?

Det blev inte helt rumsrent där, kan vi konstatera helt enkelt.
Men jag hade antipatierna mot människohåll och upphöjde barn som varande över det och inte tvärtom.

Visst alltså. Eller något liknande.

Pizzan blev god, jäsdeg som blev knaprig och så det vanliga på: tomatsås (egengjord), oliver, mozzarella och vanlig ost samt någon sorts korvaktig pålägg på ena halvan - typ salami eller något.
Åts med pizzasallad och massor med ruccola.


17 februari 2014, 23:24
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
CodeRedAlert skrev:
Det blev inte helt rumsrent där, kan vi konstatera helt enkelt.
Men jag hade antipatierna mot människohåll och upphöjde barn som varande över det och inte tvärtom.


Jaha, ungefär som vanligt dårå. ;)

Citera:
Pizzan blev god, jäsdeg som blev knaprig och så det vanliga på: tomatsås (egengjord), oliver, mozzarella och vanlig ost samt någon sorts korvaktig pålägg på ena halvan - typ salami eller något.
Åts med pizzasallad och massor med ruccola.


Aha, det låter gott. Gjorde du egen deg eller gjorde du som jag gjorde senast och fuskade med degmix?

Märks det förresten att jag har charmiga veckan just nu? 8-)


17 februari 2014, 23:33
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Du är för det mesta charmig så nej, inte någon jätteskillnad noterad här?

Degen gjorde jag själv den här gången men tidigare har jag fuskat med färdiga degrullar några gånger också: undvik coop's och välj ica's i möjligaste mån.
Men det smakar rätt unket ändå.


18 februari 2014, 00:02
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Senast jag gjorde pizza använde jag sådan där pulvermix som man blandar med vatten; den var helt okej, men innehåller väl en del extra som man kanske inte vill äta egentligen, men jag orkade inte göra riktig deg.


18 februari 2014, 00:49
Moderator
Inlägg Re: Idag ska jag...
Jag skulle ha petat ut de där kornen med litet extra. :04:


18 februari 2014, 00:52
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Zombie skrev:
Jag skulle ha petat ut de där kornen med litet extra. :04:

Är jag jättetrög eller skriver du nonsens? Vad menar du?


18 februari 2014, 00:55
Ny tråd Svara på tråd  [ 3347 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 314, 315, 316, 317, 318, 319, 320 ... 335  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron