Re: Vad har du gjort idag?
Ja.
Det känns igen från när jag installerade Reason första gången på en gammal dator, särskilt när jag hade lite för mycket effekter igång samtidigt (ljudet hackade och det klickade och hade sig och när det var som värst stoppade uppspelningen helt och Reason klagade på att CPU:n var för slö), men det löste sig när jag hittade och installerade ASIO-drivrutiner (tack, kxproject (ett projekt som gick ut på att skriva (gratis) ASIO-drivrutiner för Creative Live!-kort, men som nu är mer eller mindre avsomnat), utan dig hade jag inte kunnat fortsätta använda samma gamla ljudkort så länge som jag gjort (jag tror det är är tolv år nu)).
Något som kan vara värt att prova är
ASIO4All (
http://www.image-line.com/support/FLHelp/html/envsettings_asio4all.htm) - i alla fall om du har ett vanligt konsumentljudkort (inte proffskort) eller integrerat ljud (som en del av moderkortet) och inte fick med ASIO-drivrutiner - på egen risk, förstås (läs på innan du testar) - och inte redan har bra drivrutiner, förstås.
Tack för påminnelsen. Solen ligger på rätt bra när man är ute och långcyklar, vilket jag alltid glömmer varje gång sommarsäsongen startar igen.

...och bra förberedelser (läsa på innan, läsa manualer, kolla instruktionsvideor).