Ny tråd Svara på tråd  [ 5079 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 304, 305, 306, 307, 308, 309, 310 ... 508  Nästa
Dagsform 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Ron Jeremy skrev:
CodeRedAlert skrev:
På tal om talesman här tidigare:
Jag vill härmed berätta att jag är den officiella talespersonen för The person formally known as Nallen.
Jag tolkar allt han skriver så att ni också förstår vad han egentligen skriver och menar.
Hojta till när ni behöver mig till att tolka mellan Nallen och övriga världen nästa gång!

Tycker du verkar vara i fin form! ;)

Ja det var riktigt kul att läsa allt du skrev !


19 april 2013, 06:29
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
CodeRedAlert skrev:
Nu har jag ångest istället - våga vägra knark!
Nallen är också så förbannat fåordig så han får sköta sin kommunikation själv. Bajs alltihop. :03: :04:

Jag bytte sort på knark , så det ända som händer när det går ur är att jag blir skönt trött!
Nu är det Ritalin depå. Funkar jätte bra och slipper ångest när den går ur kroppen.
Hoppas du sov gott i natt!
Kram Kaninmamma


19 april 2013, 06:33
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
När jag hade för hög dos av ritalin var det riktigt obehagligt när den gick ur systemet. Nu, med 3 ggr 20mg, blir jag rörig i skallen och antingen dåsig eller babbligt flamsig eller både och, men får inte ångest. Och den effekten beror nog till stor del på att jag inte längre har den positiva effekten av medicinen utan är hänvisad till min egen hjärna enbart.

Jag har äntligen börjat bygga upp ett lager av omega3 i hjärnan igen, efter att ha haft slut på EyeQ, och därmed börjat återta viss kontroll över tillvaron. Nu har jag lämnat in nästan alla eftersläpande reseräkningar på jobbet, fyllt i papper till försäkringskassan och en del andra papper, letat rätt på uppgifter till deklarationen, och en del annat tråkgöra, och snart är jag inte längre papperslös heller.

Men fy fasen vad trött jag är! Antar att vårallergin har en del att göra med det.


19 april 2013, 11:27
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Ja du Inco det är inte lätt att få medicinen rätt inställd.
Men utan medicin kör jag slut på mig själv och sover i 3 dygn både dag och natt inte så värst kul det heller.
Stackars er alla som har problem med allergier.
Jag ligger här i sängen och gosar med katten och umgås med er och har ett moln av katthår runt mig.


19 april 2013, 18:24
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Överraskad och lite rörd - tack för bumlingarna! Alla goda ting äro tre.

:09:


20 april 2013, 21:07
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Typiskt att man ska bli dålig när man åker till grannstaden och ska umgås med sonen.
Ligger på hans soffa och nyser och är hängig.
Sov gott! :09:


20 april 2013, 23:11
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Trött


20 april 2013, 23:13
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Vaknar med muskelvärk och tjock i huvudet ! Skritt vad tråkigt det känns.
Jag som vill vara pigg och social när jag är med min tonårs son.


21 april 2013, 12:09
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Bolltäcksbaksmälla. Sensoriskt överstimulerad. Aj! Världen gör ont.


21 april 2013, 16:33
Avslutat konto
Inlägg Re: Dagsform
Jag är lugn och ganska dyster idag. Min mormor gick bort för tre år sedan och på mindre än ett år har nu även min farmor, min farfar och min morfar lämnat livet. Jag har inte haft möjlighet att gå på mina farföräldrars begravningar då de ägt rum i Nya Zeeland, men idag är det dags för morfars begravning.

Morfar hade många egenskaper jag värdesätter: Han var lugn, känslig, behärskad, eftertänksam, intelligent och specialintresserad. Han höll familjen högt och var väldigt omtänksam men oroade sig till följd av det en del för såväl mig som för andra släktingar. Han var ganska tvångsmässig och hade tics, precis som jag. :mrgreen: Han kunde vara väldigt inrutad och hade bestämda uppfattningar om mycket, men var samtidigt öppensinnad.

Jag önskar så här i efterhand att jag skulle ansträngt mig mer för att komma nära min morfar. Jag är visserligen själv sådan att det tar lång tid att verkligen lära känna mig, men han var mycket mer sluten än jag är. Inte förrän alldeles på slutet kunde han ringa och säga att han hade ont, kände sig ensam eller kraftlös eller något annat, trots att han hade hjärtproblem och krämpor flera år innan han somnade in. Han var kanske lite överdriven i sin vilja att inte belasta någon med sina problem. När han väl kunde göra det, var det som att han hade gett upp allt.

Även om jag nu önskar att jag skulle lärt känna min morfar bättre, var han en speciell person för mig. Jag upplever mig vara väldigt olik mina föräldrar men känner igen mig mycket i min morfar. Vila i frid, morfar - ingenjör, sportfiskare, språkfascist och Göteborgs-nörd. :09:


22 april 2013, 10:35
Ny tråd Svara på tråd  [ 5079 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 304, 305, 306, 307, 308, 309, 310 ... 508  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.