Ny tråd Svara på tråd  [ 3347 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 299, 300, 301, 302, 303, 304, 305 ... 335  Nästa
Idag ska jag... 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
...leva på lånad tid och undvika att göra det jag egentligen ska.
...sätta mig och läsa ute någonstans.
...kanske börja bygga min egen variant av kulsorterare i Mindstorms.


1 september 2013, 13:30
Moderator
Inlägg Re: Idag ska jag...
...pallra mig iväg till sjukhuset med son och påhälsande karlslok för att hälsa på exmaken som har det urtråkigt. Helst medan det fortfarande är besökstid. Varför rinner tiden iväg så?


1 september 2013, 16:21
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Idag ska fästmön och jag vara lite vilda och ha fredagsmys mitt i veckan och se på förra veckans Let's Dance. Det vart lite problem förra veckan när grannarna kom på spontanvisit (de är så osvenska, jag tror inte ens att de har någon teve :shock: ) och när de äntligen gick var ju Let's Dance redan slut. Som tur är spelar vi alltid in varje avsnitt, så det gjorde inte så mycket, men man var ju helt borta på fikarasten på jobbet dagen efter. Jag höll god min och tror inte att kollegerna märkte något som tur var.


4 september 2013, 13:36
Moderator
Inlägg Re: Idag ska jag...
...tydligen ha "mystid" med min son. Han insisterar.

Åh nej! Jag måste spela kort! Det är ju inte alls mysigt! Jag som trodde att jag skulle få bädda ner mig framför TV:n eller något sådant.


6 september 2013, 19:56
Moderator
Inlägg Re: Idag ska jag...
Nu borde jag börja göra den där powerpointen för redovisning på jobbinternatet... typ NU. Vill inte... Det är inte bara innehållet som är jobbigt att ta itu med; själva mallen som vi har för presentationer krånglar. Bilder lägger sig framför texten om man inte passar sig. Även utsmyckningen i övrigt är i vägen litegrann för texten, särskilt på titelbladet där en färg långsamt tonas ut. Det är meningen att texten överst skall vara vit, men om den blir för lång syns den inte där färgen tonar bort. Och så finns det så många olika layouter att välja på, och man måste flytta runt mellan bilderna för att det skall passa. Snygg är den, mallen, men allt extra lull-lull är en utmaning för mina exekutiva funktioner.
:35:


10 september 2013, 15:06
Moderator
Inlägg Re: Idag ska jag...
Jag började faktiskt, även om det ännu inte finns något innehåll i powerpointen... Jag behövde kolla upp en massa saker först, och det tog tid. Nu bör åtminstone startsträckan bli lite mindre imorgon.

Nu laddar jag för att fylla en diskmaskin. En ynka diskmaskin i blygsam mellanstorlek, det kan väl inte vara så förfärligt jobbigt egentligen?! Så blir det lite fräschare här hemma. Hej och hå! *uppammar motivation*


10 september 2013, 21:56
Moderator
Inlägg Re: Idag ska jag...
OK, det var faktiskt inte så svårt. Att hälften av disken inte fick plats denna vända får jag stå ut med.

Jaha... Om jag skulle ta och sortera lite smutstvätt då, så att jag hinner tvätta imorgon trots att jag missar början av tvättiden. Bara börja lite, åtminstone. Jo, kom igen!


10 september 2013, 22:15
Moderator
Inlägg Re: Idag ska jag...
Nu fick jag det gjort också. Puh! Jag beklagar tråkig läsning för er, men att skriva det här gör det lättare för mig att ta mig själv i kragen. Och det är guld värt för mig just nu.


10 september 2013, 22:57
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Det är bra! Fortsätt skriv här!


10 september 2013, 23:44
Moderator
Inlägg Re: Idag ska jag...
Tack för omtanke och pepping!


11 september 2013, 00:00
Ny tråd Svara på tråd  [ 3347 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 299, 300, 301, 302, 303, 304, 305 ... 335  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.