Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34 ... 488  Nästa
Vad har du gjort idag? 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Vad har du gjort idag?
Idag har jag än så länge bara sovit (10 timmar) och hostat upp slem.

2 december 2011, 16:29
Moderator
Just sett en film på TV som jag borde ha tipsat om och vars ämne åtminstone nu borde bli en egen tråd. Och egentligen i Aspergerforum som har fler läsare. Å andra sidan får väl de lära sig att titta hit också.

Men jag hade glömt hur TV kan tala till känslorna och orkar mindre skriva ihop något vettigt ju mer förbannad jag blir. Tror jag hade tillräcklig koll innan för att kunna kalla filmen väsentligen sannfärdig, men det här var ännu värre än jag trodde , stackars korkad grundlurad nyttig vänsteridiot. Ren brottslighet, inte bara politiken utan även nationalekonomin uppköpt (inte bara ideologiskt och ekonomiskt, utan även personellt, och de ser fortfarande inget jäv) och Obama har anställt folk ur exakt samma gäng som Bush, vilket är exakt det gäng som orsakade krisen, och som givetvis har fått även mer lukrativa belöningar än sina politiska uppdrag för det.

Kanske det skulle ha varit mindre illa för samhället i USA att legalisera maffian och ge dem öppen politisk makt på trettiotalet än vad det här nyliberala gänget har varit i vår tid, bara där? Bortsett från det rent fysiska våldet, som ju säkert olagligheten medverkade till, verkar det fullt jämförbart iallafall. Klart man inte behöver begå så mycket brott när man har makt att ändra lagarna. (Och till resten har vi olika små hederskodexar om att inte behandla glassgubbar illa, inte "utnyttja" folks små pikanta svagheter för knark och att köpa fnask som "datorreparationer", ideologiska hinder mot att ge skattebetalarna betalt för sina stödpaket fast en del av paketen knappast uppgick till en handfulls av de ansvariga privatförmögenheter, gentlemens' agreements hur mycket du vill... )

Fy helvete.

Amerikanska finansbranschens lobbyinstitut, eller det största av dem eller vad det var, har fem lobbyister på varje kongressledamot och ser inget demokratiskt problem med det. Vem som helst kan ju åka till Washington och tala för sin sak.
USA. Vad väntar man sig. Men...

7 december 2011, 01:13
Moderator
Zombie skrev:
gentlemens' agreements
Äh, gentlemen's agreements. Hoppas jag blir ursäktad med trötthet när de får miljontals dollar för att göra miljoner arbetslösa, hemlösa, spe(ku)l(er)a mot uppblåsta värdepapper de uppmanar sina kunder att köpa, och sedan fler miljoner för att rädda världen från frukterna av sitt eget arbete samtidigt som de börjar om samma spel igen för alla fräscha skattepengar...

7 december 2011, 01:26
Moderator
Såg att den går i repris, så det vart en egen tråd iallafall.

7 december 2011, 01:54
Moderator
Vaknat utan väckerklocka halv sju p.g.a. höjd ljudvolym; av omtänksamhet mot sådana som liksom jag alldeles för ofta somnar innan de stängt av TV:n och gått och lagt sig, har de flesta TV-kanaler tydligen som policy (eller åtminstone praxis) att höja volymen när det är dags att gå upp.

Sett på Gomorron alldeles för länge (men åh så mysigt det är att långsamt äta en god och hälsosam frukost framför Gomorron!).

Åkt taxi med ilfart till tågstationen, därefter tåg till ett annat landskap.

Impulshandlat material till 7 små julgrupper.

Kånkat alldeles för mycket alldeles för långt.

Deltagit som forskare i en hembjudning för en självhjälpsgrupp med demenssjuka; hastigt monterat ihop 7 julgrupper på köksgolvet efter julgröten och fikat.

Givit bort julgrupper och fått blomma tillbaka.

Åkt tåg igen.

Jobbat lite på kontoret.

Gått på julmiddag med jobbet.

Pallat prydnadsgräs (det var inte någons, men var nog tänkt att vara en allmän prydnad även i visset tillstånd; å andra sidan finns massor kvar).

Blivit hämtad med bil.

8 december 2011, 00:42
Medlem
Oj...vilken dag, Incognita!

Jag gick upp, tog barnen till skolan, åkte hem, sov bort det mesta av dagen (eftersom det var omöjligt att somna på natten, precis som i natt igen), hämtade barn och åkte till ett stort shoppingcenter, letade efter vinteroverall, handskar och mössor till barnen, hittade till slut, åkte hem, diskade, åt mat (god), hjälpte till med läxorna, tvättade minstingens hår och smorde in henne från topp till tå (vinterfnasig hud), kommenderade båda i säng, tog ett bad, tittade på film och på svtplay, *censur*, försökte somna, gick upp och åt en skål med oliver, makrill och avocado och sitter nu här och är sur.

Jag vill vända tillbaka dygnet igen och slippa gå runt som en skendöd. Det här är inte det minsta roligt längre.

8 december 2011, 05:04
Medlem
Storstädat (med hjälp).
Hållit mig vaken.
Haft besök.
Bråkat.
Ätit choklad.

8 december 2011, 17:22
Medlem
Sovit för mycket
Fått en porslinstand

8 december 2011, 19:58
Medlem
Faktiskt sov jag inatt!
Men sedan spolierade jag allting genom att gå och lägga mig efter att ha lämnat barn till skolan. Vaknade runt ett och åt frukost. Vilket jag fortfarande gör...
Sharonfrukt och örtsalt på rostmacka är förrädiskt gott.

Ska snart ut i ruskvädret och hämta hem barn.
Ännu en dag down the drain.

9 december 2011, 16:55
Medlem
Jag har tränat ben på gym sedan lagade jag ett mycket lovande spaghetti carbonara sås som jag eldade upp. :cry:

9 december 2011, 21:28
Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34 ... 488  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.