Ny tråd Svara på tråd  [ 966 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34 ... 97  Nästa
Drömfångartråden 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
Incognita skrev:
:lol: Jag som tyckte att min dröm var pretto!

Ungen i min dröm var bitvis a pain in the ass. Brukar du vara det också?
I drömmens andra fas, där jag har lyckats få en kropp utan att själv flytta in i den helt. Så är jag beskyddande mot den kvinna som riktar sina moderskänslor mot barnet.

Jag vill utvecklas, varför nöja sig med att kunna få en kula att rulla åt önskad riktning, om man kan få en hel kortlek att dansa hela nummer i luften?
Men samtidigt störs jag(läs: blir distraherad) av den mänskliga kontakten. Att uppträda så att folk tycker om en gör bara tillvaron mer komplicerad och outhärdlig.
Därför är jag aktivt "a pain in the as" på ett utstuderat vis. Men jag gör en hel del gott också, med förkärlek på sådana situationer där jag slipper få äran, och därmed den oönskade uppmärksamheten.


6 maj 2012, 19:50
Moderator
Inlägg Re: Drömfångartråden
Så väldigt... typiskt dig på något sätt... :04:


6 maj 2012, 19:57
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
Jag drömde att jag förklarade för någon vikten av att vara androgyn i en viss befattning eller ett visst yrke eller hur det nu var. Jag är inte helt säker på om jag drömde det eller faktiskt upplevde det i verkligheten.

Ufo skrev:
Därför är jag aktivt "a pain in the as" på ett utstuderat vis.


Jaså? Det har jag aldrig märkt. :04:


6 maj 2012, 20:18
Moderator
Inlägg Re: Drömfångartråden
Incognita skrev:
Du får gärna utveckla vad som var intressant.

Klarar inte att ringa in så mångfacetterade och undflyende saker i skrift så här.

************************

Barndrömmarna tycker jag säger en del om båda som drömde dem. Om man typ tolkar dem enligt standardschablonen "barnet är du" och så. Men Ufo är inte så hemsk som han vill framstå. Fast det visste man ju redan...


6 maj 2012, 20:48
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
Jag hade en väldigt avgörande dröm i natt, men den är för privat för att återge här. Den fick mig hursomhelst att inse en massa saker om mig själv - och samtidigt var den väldigt sorglig för jag insåg också att något gått förlorat för evigt, men att det kanske inte ens fanns från första början.


8 maj 2012, 12:41
Moderator
Inlägg Re: Drömfångartråden
Jag drömde att jag hade fått veta att jag skulle dö inom tjugo minuter. Jag väntade under stor vånda, men inget hände. Efter ett tag började jag fundera om det vore helknäppt att se på TV medan jag väntade. Till sist gick jag och handlade på en loppis, köpte handgjorda tallrikar, glas och tillbringare i blått glas, 20kr/styck, och en pall för 11kr.


14 maj 2012, 00:12
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
En fråga bara, känner ni lukter smaker och känsel precis som i vaket tillstånd?(kan vara jobbigt med
kroppen täckt av krypande stora ruttna insekter och maskar som bits t.ex.) jag gör det och allt är exakt
som i vaket tillstånd förutom drömmarnas absurditeter förstås. Kommer ofta också på under drömmen att
det är just en dröm och kan styra den. Dock ej mardrömmar de låter sig inte styras.
Är inne i en mardrömsperiod men vill inte berätta skulle kännas som att gå ut på stan naken. Nattliga
privata besök i helvetet. :|


14 maj 2012, 09:40
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
Känseln brukar fungera som i vaket tillstånd, men jag tror inte att jag någonsin har känt lukter i mina drömmar (andras drömmar, däremot, är en annan femma... :P ).


14 maj 2012, 13:33
Moderator
Inlägg Re: Drömfångartråden
Jag vet att jag någon gång har drömt att jag gått i ett vattenfyllt dike utan att känna mig våt om fötterna, men för det mesta tror jag att sinnena brukar fungera som vanligt i mina drömmar. Eller...? Lukt och smak brukar nog ha en underordnad roll i handlingen, så det är lite svårt att svara på. Det kanske i och för sig tyder på att de inte funkar som vanligt... fast jag minns bestämt att i drömmen jag hade för många år sedan om en drink med kaviar i, så smakade drinken gin och tonic. (Samtidigt drömde för övrigt min dåvarande make om att han skulle försöka hitta på något att ersätta köttbuljongen i en drink med, eftersom han just slutat äta kött. Det lär finnas en drink som faktiskt innehåller köttbuljong, men det var inget jag kände till.)


14 maj 2012, 17:06
Moderator
Inlägg Re: Drömfångartråden
Inatt var lukter påtagliga i mina drömmar, tyvärr. Det luktade spyor överallt. Jag hade nästan supit ihjäl mig av någon underlig anledning, och kräkts ner precis allting. Jag tror till och med att jag hade kräkts ut en bit av min hjärna, och det kröp maskar i den.

Min mamma och moster hjälpte mig att komma till rätta med spillrorna. Mina kusiner var också med, och de var små. Jag drömmer en väldig massa om min mamma, moster och kusiner som barn just nu. Undrar varför.

Närmare vaknandet drömde jag mer behagliga saker om kärlek och saker som liksom föll på plats.


17 maj 2012, 11:23
Ny tråd Svara på tråd  [ 966 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34 ... 97  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron