kan ha varit den längsta middagen i mannaminne, eller så blev jag bara trött och härvade garn istället.
NÅVÄL!
1. mitt nick har hängt med i över tio år på div olika ställen och kommer från the cures låt
"a forest", och jag tyckte att det passade mig bra just då, på den tiden när jag var helt insnöad i deras musik (och kanske fortfarande). texten går i krokarna kring att leta efter en flicka men vara vilse och alldeles ensam och rusa mot ingenting igen och igen och igen och igen (och jättemånga fler igen faktiskt).
Innan detta hette jag flera andra varianter på Lost, t ex Lost little girl (från en
doors-låt) och Lost and lonely (också snippat från
the cure och en av mina absoluta favoritlåtar än idag).
2. åh, jag gillar att mata ankor! men det kan juh inte vara det bästa med dem... kanske det bästa är att de uppskattar att bli matade så mycket då.
3. min favoritbulle är nog saffransbullen, och då menar jag inte vanliga tjatiga lussekatter som har en tendens att bli liksom antingen deg i munnen eller så smuliga att man riskerar betonglunga vid inmundigandet, utan såna där som är samma form som vanliga kanelbullar men fyllda med guck. massor med guck. tror gucket är mest mandelmassa och generöst med smör samt ev russin för att spexa till det lite.
4. allt!
5. tål att upprepas: UTMÄRKT initiativ detta med motenkät. heja!
(<-räknas det som självporträtt?)
angående kolakakor: brukar baka enligt
http://www.arla.se/recept/kolakakor/ - det blir smaskemumsens och är så busenkelt så man nästan skäms.