Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar
Jag är seriöst KÄR I DARIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIN
Författare |
Meddelande |
Yetin
Medlem
|
Re: Jag är seriöst KÄR I DARIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIN
Jag borde inte triggat nåns åldersnoja kanske. Men jag har faktiskt också åldersnoja, som alla andra över typ 22! De frågar ej efter leg på bolaget längre
|
5 augusti 2012, 00:33 |
|
|
Zombie
Moderator
|
Dricker du mindre hembryggt kanske du ser yngre ut? Och jag trodde väl ändå att en naturvetare skulle gå i land med den enkel formel. Skräp hade det varit annars.
|
5 augusti 2012, 00:53 |
|
|
Yetin
Medlem
|
Nu är ni hemska mot mig jag hade ju bara otur när jag tänkte...
|
5 augusti 2012, 00:54 |
|
|
Yetin
Medlem
|
Det här med att vara för gammal är överskattat förresten, det är mycket vanligt att unga killar vill ha kvinnor över 30, inte minst för att det är "förbjudet". Normen är att kvinnan är i snitt 3 år yngre, motsatt är förvånansvärt ovanligt och därmed "spännande". Så är det. Jag vet.
|
5 augusti 2012, 01:04 |
|
|
Schueberird
Medlem
|
Formeln x/2 + 7 anger lägsta acceptabla (enligt någon given norm) åldern på ens tilltänkta partner, där x är ens egen ålder - eller, i det här fallet, CRA:s. Formeln dikterar även att 13-åringar (eller yngre) icke göre sig besvär att dejta överhuvudtaget. 14-åringar dejtar enbart 14-åringar. 40-åringar kan dejta 27-åringar eller äldre.
Formeln 2(x - 7) anger högsta acceptabla åldern på ens tilltänkta partner. 40-åringar kan alltså dejta 66-åringar eller yngre.
|
5 augusti 2012, 01:26 |
|
|
Yetin
Medlem
|
Ah, hyfsat vettig formel. En liten aning restriktiv, men träffsäker när jag jämför med min ungefärliga preferens. Mitt intervall blir 19,5-36 medan jag spontant hade sagt 16-40 eller nåt sånt.
|
5 augusti 2012, 01:45 |
|
|
Incognita
Moderator
|
Det är lugnt. Är bara liiite trött på att folk som är jämngamla med mig tas för mycket yngre än vad jag är. Somliga antas vilja ha ungdomsbiljett på bussen, t.o.m.
|
5 augusti 2012, 02:32 |
|
|
CodeRedAlert
Medlem
|
Enkelt uttryckt - ja. Oavsett vad formeln visar.
|
6 augusti 2012, 23:46 |
|
|
Incognita
Moderator
|
Notera särskilt att "för gammal" här likställs med att vara "över 30"! Samtidigt som ålderns betydelse beskrivs som överskattad. Vi är så urgamla att vi blir exotiska.
|
6 augusti 2012, 23:52 |
|
|
sugmundfreud
Medlem
|
Justin Bieber!
|
6 augusti 2012, 23:53 |
|